Tuesday, March 16, 2004 0 Comments A+ a-

Sekarang nih kalau ade orang yg tak mendengar cerita pasal pilihanraya tuh macam menipu la kan... kiri kanan atas bawah semua dipenuhi dengan bendera2... kat surat khabar pun tak abih citer politik, pilihanraya... news kat tv, radio pun sama. Dun itu dun ini, parlimen itu parlimen ini... bleh katakan dari bukak mata sampai tutup mata tu tak abih2 dengan pilihanraya. Bukannye ape.. aku citer nih pun.. because this year is my first year mengundi. Yea baby! Excited pun ade... takut pun ade... first time...wat camne... heheheheh... Tapi beruntung gak la because I don't have to wait long. I am still 21 years old now. Will be 22 next month ~ahem..hadiah tau!~ heheheh... Checked my name kat SPR and aku dapat tahu aku will be voting kat area Barat, while my Mummy kat area Timor. But anyways... our Dun sama la.. Cuma tempat mengundi aje lain. Aku rasa aku kena mengundi kat skolah aku aaa.. isk...takleh nak teman Mummy as always. Tetiap tahun mesti teman Mummy pegi mengundi. Maybe sbb dulu masa kecik2 aku nih jenis bangun pagi. Sekarang dah tua matahari pagi tuh macam tak perasan aje! Hehehehe..

Serious weii seronok rasanya. Walaupun nampak cam kotor aje jalan2 skang kan...sbb gantung sana sini... tampal itu la ini la.. tapi best aaa tengok... Last Saturday bawak Mummy and MT jenjalan KL tengok bendera. Mummy said kat tempat kitaorg tak banyak lagi. Tapi kat area tempat tinggal aku kat KL nih dan kawasan2 berdekatan, kebanyakannya BN, Pas and Keadilan. Sampai PJ baru nampak ade DAP nye bendera lak. Tapi cam tak meriah la kat area umah uncle aku tuh. Kat depan "apartment" sewa aku *cewah* tuh ade UMNO cawangan amenda ntah. Dia punye bendera...mak aih!! Beso gedebik!! Sib baik takde hot-air balloon aje. Banyak gier.... pastu Pas ngan Keadilan pun takmoh ngalah gak. Gantung sana sinih. Fuh...best best...

Saturday harituh jalan nak ke Bandar Baru Ampang?? tutup. My Mummy wanted to go to some bank over there.. kitaorg kuar dalam pukul 8.30 - 9.00 am. Baru ingat nak belok masuk sana tapi dah kena block la plak jalan tuh... aduhai... pegi Melawati nye bank..and then patah balik ke Ampang. Aku kata jam pun jam la... janji dapat settle masalah bank nih. Sbb nak kena pakai tandatangan aku, kalau Mummy takde nanti aku kena gi sorang malas la beb! Bila time nye nak pegi kan? So hentam aje la.. dok la dalam jam tuh.. tetiba ternampak lak Azah Elite tuh?? Yg kawen ngan ex-husband Camelia tuh. Pagi2 pun pakai jeans nampak suar dalam! Lek la sistah! Org lain pun ade suar dalam gak kan? Hehehehehe.. aku nih ikut aje la flow kereta. Sekali tu tersesat. Terpegi kat tempat org tengah berarak/berkempen. Gituh2 la... Pastu patah balik last2 sampai jugak ke tempat yg dihajati itu. Aduhai... tutup jalan sana sinih...penat aku. Sib baik tak patah kaki. Habis jek bank kat Ampang, nak kena patah balik lak ke Melawati sbb bank lagi satu tuh takde kat Ampang.. Maka sekali lagi dengan tabah aku mengharungi jam. Nak kuar tuh nampak la org ramai giler dok kat tetengah jalan berkempen. Bawak bendera besar2...pakai baju parti diaorg... ade 2 puak la... BN ngan Pas+Keadilan. Uiihhh.. apesal la aku tak pakai HP yg ade camera. Kalau tak dah confirm2 aku amik gambo. Semangat!!!

Sunday lak I had the chance to balik kampung. Mummy and MT sedih sbb cucu2 diaorg balik kampung tercarik2 le nyaii (nenek) diaorg nih... aku suka aje la sbb dapat jumpa buah hati - buah hati aku tuh... hehehehhe... Aku sampai2 aje anak sedara aku si Syami tuh dengan muka problem nye tengok aku kata "ak awan jian" hmmm... tak kawan aku ek?? Hehehe.. last2 jadik geng baik sbb aku buatkan kapal utk diaorg hanyutkan dalam kolam renang... Ahaks... best aaa melayan bebudak kecik nih. Lengkap hidup aku last weekend. Saturday pegi PJ jumpa Bazil and Seth. Seth cubit tangan aku sampai luka. Pedih siot!!! Sunday lak jumpa lagi 4 orang. Fatin, Syami, Ajim and Ajiq. Huhuhuhu.. syok syok~ Rasa cam taknak balik KL lak.

Sambil2 balik rumah jumpa anak2 sedara tuh..sempat lagi aku membawa baju2 kotor aku... hahahhaha.. dan aku jua sempat dating. Feweettt.. Hahahahah... kuar gi tanjung aaa mana lagik! Lama btol tak gi tanjung. Masa kitaorg pegi tuh cuaca mendung sket aaa.. pastu hujan renyai2...tapi ramai org still dok lagi kat tepi sungai tuh menghayati pemandangan yg indah. Ahaks.. too bad he had to go home early. Aku takleh nak kata ape la kan..kang parents dia lak marah kang. Dok KL pun jumpa... balik kampung pun nak jumpa gak! Ahahahaha... *wink wink*

Pastuh semalam Cik D kita cuti... dan memandangkan Encik Syafiq kita tuh takde kelas petang, maka dia datang la amik aku kat opes... hehehheeh... ~Thanks weiii~ Ingatkan nak pegi Mines...tapi memandangkan jalan jam dan kengkawannya akan datang ke rumahnya lepas solat Maghrib utk study, maka tak jadik ler... balik la rumah aku terus... tapi singgah dulu kat McDonalds. Beli kat Drive Thru and sat in the car to eat. Bagus tak? Hehehehe.. McD sediakan meja ngan kosi dan hiburan muzik sampingan, kita still makan dalam keta. Hahahahah... Tak kesah la tuh. Janji dapat makan mekdi ngan aiskrim!!!! Best best. Bertambah gemok la aku jawabnye.. hehehehe...

OK la... panjang giler dah nih... 12.30 sampai kol 3 kang kena jaga booth kat exhibition tuh. Saja jek soh aku jaga time lunch! Sbb time tu la ramai org datang! Orait. Chow bebeh.