I Heart JB !

Monday, September 07, 2009 7 Comments A+ a-

JB is the best during Ramadhan month, dudes! Seriously. The food! OMG, the food! Tak sempat pulak nak amik gambar all the delicious food we had. Sibuk makan lah katakan...

Oh btw, Friday aku bukak posa dgn classmate aku kat kolej dulu. Kenny Rodgers @ The Mall. Mummy didn't seem to mind aku sampai rumah at midnite, just because I had a date with a single guy who has a stable job and a similar backgrouond. Oh Mak.

Anyway, Saturday we went to Xtra. My ultimate favorite pasar Ramadhan in JB. Almost as big as Putrajaya, only pilihan makanan dan tahap kesedapannya lebih best. Makanan wajib - Kacang poll, chocolate cake, caramel & ABC lumayan. Tapi baru 1 pasar dah penuh boot kereta aku. Lepastu ke Kg Melayu Majidee pula. Makanan wajib - Nasi kerabu & popiah goreng. Sama juga la dengan Xtra, by the time kuar dari pasar, tangan dah merah angkat plastik beg.

Bukan cuma 2 tempat, malah kami lalu depan gerai2 di depan rumah Manpik, di JP Perdana. Takda yg nampak menarik pun, lalu kami meneruskan perjalanan ke Setia Indah. Beli air, tapi gerai nya sikit sangat dan makanan tak menarik.

Malam tu kami ke Carries, atas permintaan saya. The last time I went there was like, 20 years ago. Seriously. Menarik juga mall tu, sebab Metrojaya nya banyak pilihan. I fell in love with a Sisley handbag yg ada 40% discount. Tapi tak beli dulu, kena bajet & fikir macam2. Mall dah nak tutup, kami ke Coffee Bean. Sedang Cousin Nur & I meng-order makanan, kami terdengar Mummy & Makton berbual2. Then Makton called out my name.

Aku toleh.

Ada seorang pakcik. Rupanya dia adalah bapa Ahmad. Eh, excited aku masa tu! I missed him very much (Ahmad, not the father ok), lama sangat tak contact. Then bapak dia blah, tetiba ada 2 org budak yg menyerupai Ahmad masuk. Makton tegur, tanya if diaorg anak pakcik tadi. Diaorg kata ya. Then Mummy tanya diaorg tu yg sulung dgn yg bongsu ke. Dan yg lelaki tu cakap ya, dia bongsu. Then Mummy tanya, tak kenal aku ke? Dia tengok aku dia tanya, "Jaja ek?" (Jaja tu my best friend in school, and his college mate in MMU) Hahaha.. tak kire lah dia ingat aku Jaja ke sape . Janji aku dah jumpa balik Ahmad!

Excited giler ok! He looked so young. Dapat la sembang2 jap citer pasal update masing2, then mak dia pulak datang sembang2 dgn kiteorg. Last2 exchange numbers & balik. Hehe..

Sunday pulak seperti the years before, kami ke Angsana - the best place in JB to do your hari raya shopping. Baju, tudung, hiasan rumah, kuih-muih... mewah! Tak habis kat situ, kami ke Kotaraya untuk membeli Halwa Maskat yg katanya sedap dan tiap2 tahun juga beli kat sana. Mall tu tak se-best Angsana, tapi ok la when it comes to pilihan kuih-muih. Semua orang dah penat, tapi aku blom puas hati sbb tak dapat beli handbag. So kami ke Danga City Mall nak tengok2 Metrojaya nya. Banyak handbag! Tapi takda satu yg melekat di hati. Cuma beli seluar tidur yg comel.

Seluar tidur saya - with balls

Bik Kaseh called saying dia masak stew & mee goreng. Tapi Yati stopped just outside Kotaraya untuk beli lauk2 masakan kelantan. Sedap jugak. Singgah Xtra lagi untuk beli jelaburan (kuih-muih dan minuman). Kacang poll lagi! Hehehe..

Semua orang dah nak pengsan, tapi aku nak patah balik Carries beli the Sisley handbag which by the time aku dah takleh lupa & had to have it! Mummy ikut, dan bagaikan jodoh, dapat parking betul depan pintu masuk. Sampai je kat handbag tu, ada kakak salesgirl yg membantu dengan baik sekali. Makanya, I bought the bag! Yeay!!!

My 40% discount handbag

And now I'm happy. I heart JB. =)

7 comments

Write comments
pizli.mw
AUTHOR
9:35 AM delete

Kau adalah satu²nya orang yang aku kenal bebetul gila makan di bulan puasa kali ni hahahaha...

(berdasarkan cerita2 kau)

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
9:58 AM delete

ahahahaha... mmg tak diet badan & purse langsung! makin banyak duit abih ade la.. ekekeke

Reply
avatar
spermatakjalang
AUTHOR
10:24 PM delete

miss j with two balls hangin.. gosh.. mengerikan!!! hahahahaa

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
11:33 PM delete

my balls are pink and furry. akakaka..

abang sperma dah insaf ke? da tak jalang lagi pulak.

Reply
avatar
Joy
AUTHOR
10:16 AM delete

Wei... Apa blog ko nie citer makan aje.. akui baca pagi2 dah buat aku lapar!!!!

Reply
avatar
Voldemort
AUTHOR
12:12 PM delete

Semuanya best je sepanjang ko menceritakan pengalaman JB ko.

Tapi sampai part pink hairy balls tuh, terletak pulak di kawasan yang agak mencurigakan telah menutup semangat aku untuk meneruska kewarasan untuk hari ni hehe.

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
9:05 PM delete

joy : kalau bukak malam pun lapar gak kan? haha.. biler nak makan dgn aku ni? dah lama dah ni...

voldemort : hahaha.. aku beli seluar tu sbb balls tu la! comel. lelaki tak bley pakai. nnt berganda, dah tak normal. =P

Reply
avatar