Tuesday, June 01, 2004 0 Comments A+ a-

Time seems to freeze. Aduhai bosannye. Apesal aku tengok jam nih macam taknak gerak aje? Jam aku rosak ke? Atau aku yg sangap? Isk isk isk...

Sedaya upaya aku memaksa diri aku untuk menyiapkan kerja. Tetapi kepala aku dah separuh kat atas tilam kat umah bersama bantal2 empukku! Buat satu page, termenung, satu page lagi, termenung lagi.. tapi jam nih masih lagi ade 10 minit nak pukul 5 ptg.

Dah terbayang dalam kepala aku weekend ni nak balik ada birthday party Ajim ngan Syami. Rindunye kat diaorg. Hari2 cakap kat telefon aje... Nak gi shopping la before Friday. Nak belikan hadiah kepada buah hati - buah hati aku yg 6 orang tuh. My cousin mesti masak sedap2 punye coz she invited everybody; that includes my uncles in JB, Pahang and KL. Syoknyeeee... last year was even better coz my auntie and cousins from UK was there to celebrate with us. Riuh rendah satu rumah! Hehehehe... bestnye kalau dapat buat macam tu sekali lagi.

Last week they all went to A'Famosa Water Park. Plus, MT beli durian banyak2 buat ape tuh..pengat? eh ye ke? cam lai jek bunyiknye? Aku nih nama makanan nih hencussss aaa.. kuikuikui... Lin and Mung came home last night and I could only listen to their exciting stories. Dalam ramai2 cousins kitaorg yg dok Muar, aku sorang aje yg tak balik join weekend activity tu. Perasaan aku time tu? Malas citer aaaa... kalau ade org yg tak sedih aku tatau aaaa... Semua, and I mean all at home went, including my auntie yg dok wheelchair. Mesti seronok sangat! *Dah tau seronok apesal tak balik?* oh jawapannye mudah sahaja... semuanya disebabkan oleh kerja! Kena jadik usher on Saturday jadik nak balik camne? I wanted to go to Melaka Sunday morning, asked Mummy to pick me up on her way... tapi nak gi main air mesti sampai petang. Nanti Mummy kata aku penat sbb Monday nak kerja, bla bla bla... cakap Mak taknak lawan la... ikut aje demi kebaikan diri sendiri...

So this weekend, I am going home, no matter what. Kalau dia suruh kerja, aku taknak datang!!!! Biarlah programmers lain (yg senior dan dah jadik permanent) tu datang wat kerja. Apehal aku junior, gaji lebih kecik, status pun masih contract kena buat kerja yg setimpal dengan diaorg? *Ehhhhh... ter emo lak...* Rasanya tak kerja kot Saturday nih coz ma'am won't be in Thursday and Friday. *This calls for a celebration!*

Cuti lagi satu hal... biler nak amik cuti ek? 11 nih nak cuti, that means tolak ler in-lieu aku.. ade lagi sehari. Biler???? Hmmm... Monday 7th ok tak ek? Bleh gi bank kat Muar skali... *perkara terpenting abad ini* pastu bleh pinjam keta sat sbb aku nak gi BCB *YucKKKKK*. Jadik 10 tu Mummy bleh datang naik bus, atau with Nur, then bring back the car Sunday. Kan? Coz Sunday pun aku ade kelas. Chehhh.. another thing yg akan merosakkan weekend aku. Tapi takpe, demi pelajaran! Yeahhh!! *saiko* So ok... aku akan cuba apply cuti. Weeehaaaaa...!!

Hmmmm... sambil aku menulis nih aku terjenguk jam. Telahpun menunjukkan pukul 5.10 ptg. Ahaksss.. lagi 20 minit. OK...nak gi habiskan kerja sket, pastu bleh cabut! Kuikuikui..

~Jumpa lagi!~