Thursday, February 24, 2005 0 Comments A+ a-

Just got back from JB. I've never been to JB by meyslef - or with a friend. We drove on Tuesday morning, rehat jap usha abg2 askar kat R&R Machap. Hehehehe... Then off to Jabatan Pendidikan Negeri Johor. Az wanted to check her posting. Setelah menyesatkan diri pertama kalinya masuk JB, akhirnya we arrived at JPNJ ikut signboard. Az dapat High School. Congratulations to her, and all the best..pasal sekolah lelaki nih banyak cabarannya. Lagi2 when u're new. And young. Hehehe.
Then we went to Pejabat Pos Besar Johor. I know the place, tapi sebab tak pernah drive sendiri...dan sejak2 dah tua nih jarang turun JB, tak hengat dah. Round punya round...at last jumpa jugak. Beli stamp for Nur. Stamp yg katanya "berbalas nyawa kalau hilang". Giler stamp aaa.
By then kiteorg pun dah lapar, sbb hanya berbekalkan sandwich dan nescafe dari MT. Dalam kadaan panas terik ni cepat lapor la plak. Hehehehe. Msg-ed Cik D since dia pun melawat bf nya kat JB. So we met in City Square. Had lunch at McDonalds. Then off shopping sendiri2 la... bought a jacket and a t-shirt. *sempat lagi tuh*. Then before jalan jam waktu balik kerja, kitaorg betolak ke Larkin. Ikut signboard at first, then last2 ikut bas. Hehehehe... Pastu jumpa Sri Malaysia. Yati said situ ok. So we checked-in for one night. Rasa macam orang dewasa lak. Hahahahaha...
Ptg tu dah berehat, off to UTM. Met some of Az's friends but then picked up Heikal. Pastu aku ngan Az jalan seperate la. Me went to a jamming studio, which I met 2 of Heikal's friends. Kiteorg pegi makan kat satu kedai di mana yg serve semua awek2 cun. Maka seperti biasa aku dapat melihat sendiri reaksi lelaki bila berhadapan dengan perempuan cantik. Tapi serious diaorg ni lain macam je. Heikal especially. Ape kena ntah ngan mamat sorang tu. Kesian aku tgk pompuan2 tu yg pandang aku macam meminta simpati. Aku takleh nak wat ape sbb they were damn funny! Hahahaha.. Tapi I guess I wasn't feeling very well that night, jadi I kept quiet and smiled to all of Heikal's friends yg aku jumpa.
11pm and I was once again, reunited with Az to go back to the hotel. Hahahaha... Penat giler. Tujuan aku datang Jb sebenornye nak tgk Danga Bay waktu malam. Tapi kepenatan tu tak terkata. Driving all day dalam panas... last2 kiteorg balik hotel utk berehat...
The next day lepak2 kat tepi fountain kat hotel, while watching orang2 pejabat JB ada buat meeting/conference/training. Tapi semua "uncle" aaaa.... pastu check out at noon. Off to Kotaraya, cuba mengurat brader jaga kedai batik tapi tak dapat. Hahahaha. Pastu nak lunch kat luar. Tapi sesat, pusing2 sampai aku kepenatan. Tertido kat parking bangunan Takaful. Hahaha. Last2 decide to eat kat Angsana je. Ada banyak gerai2 kat luar tu. Bahu/belakang aku sakit lagi. Had to buy koyok then balik Taman U. Az nak beli cd Siti. Dialah orang yg paling setia minat Siti sejak kemunculannya bertahun2 dahulu lagi. Tapi cd tu takde so kitaorg pun balik la. On the way balik plak aku rasa pening2. Aiseh....potong stim aku nak drive je kan... Ingatkan nak berhenti kat 1st perhentian, but then bukan R&R. Cuma perhentian biasa yg dipenuhi dengan driver lori. Tak jadi la. Kat Machap baru berenti rehat. I was so sick I couldn't drive. So Az had to drive back home. Hehehe... first time driving on the highway. It was ok. Had to keep reminding her the speed limt though. Hehehehe... Tapi selamat sampai Alhamdulillah.
I had an enjoyable time in JB. Hope to have another chance to travel dalam Malaysia lagi. Hehehe.