Monday, March 06, 2006 0 Comments A+ a-

BMI skang dah cun beb. For those who doesn't have a clue, BMI stands for British Malaysian Institute. It's my college, ok. Fresh from SPM terus masuk sana menggunakan result trial aku yg cam bodo2 tu jek. Aaaa..sini ler tempat aku berkenalan ngan cik Anom a.k.a Moon. Ekekeke...

Went to meet The Teacher actually. He volunteered to correct my C assignment.

*Kerol: Dude, kerja kau telah diperbetulkan dan dicantikkan oleh cikgu aku. Tima kasih.

Anyway, it was good to be back there. Aku naik Tingkat 4 dimana terletaknya computer lab yg special untuk IT & Comp Sys students. Lab yg best, tempat aku bertapa pagi, petang, siang, malam, time final year dulu. Skang ada 1 lab cun lagi; CISCO lab. Sebelah dia is a new networking lab. And dalam tu, in between the 2 new labs terletaknya ofis The Teacher. Seram gak aku dok dalam tu berdua je ngan dia. Bukannya apa, aku takut ada orang datang tuduh sebarangan. Seram beb. Dahla main building tu takde orang. Kat 4th floor tu ada aku ngan dia je. Then tetiba Mr. Razali came in (Still hensem lah!). Dia cam pelik tengok aku. He didn't say anything la kat aku. Dia ajak The Teacher for lunch tapi since aku ada, dia faham la bahasa. Ngeh ngeh ngeh. Orang nak dating, jangan kacau daun ok! Oh well, tak dating lama mana pun. Biler dah nak siap, his wife called. And so I cancelled my plan to treat him lunch. Aku baik, ok! Ahaks...

Time turun to G floor, aku masuk ke lobby. Wow! I was surprised to see betapa korporatnya BMI skang. Semua tempat ada proper counter. Isk is isk.. cun lah! If you compare to my time kan... Baru la skang nampak macam U. Eh, tapi dulu time aku bukan U. Pasal tu la tak cun kot. Hehehehe..

Maka aku terasa seperti kembali ke zaman silam. Teringat balik insiden2 yg berlaku kat situ. Rindu pulak rasanya. Masa tu ramai kawan, skang dah makin berkurang. Heheheh.. Ye la masing2 ada life sendiri. Sibuk ngan keje, sibuk ngan blaja, sibuk ngan dating, anak bini.. aduhai.. Teringat masa selipar aku tercabut depan lecturer kat situ, Marina dok usik2 aku pakai jeans baru, gayut lat public phone, tunggu lif nak ke kelas, notes/memos yg bertampal2 all over the place..

*Sigh..

Kerusi dalam kelas pun dah cantik ler. Siap pakai BMI nye corporate color lagik. Biru & Merah (idop Johor!). Dah ada bas yg bawak students gi sukan atau apa2 occasion. The Teacher said budak2 slalu merungut pasal bas tu slalu rosak. Isk isk isk.. If only they know how difficult it was back then, being the pioneer batch @ BMI Gombak. Bas pun takde! Kan Anom kan? 1st day masuk kelas meja tak cukup, kerusi takde. OA (Open Access - Computer lab) sangat toksah citer la. 6 pc aje. Itupun buruk giler stok yg time Pentium I pun tak wujud lagik. Printer: Dot Matrix. Bilangan Printer takkan korang takleh teka lagik. Dah pc pun ada 6, printer confirm lah 1 aje!

*Anom: Dia masih tak ingat kau ler. Susah btol aku nak ingatkan dia. Dari haritu lagik. Ape punya memori daa.. Hehehe.. Sorry ek. Tapi dia jawab salam ko ler.

Cafe skang guna kerusi macam kat Mekdi. Lekat kat lantai. Kaler Biru & Merah gak (go Johor go!). ATM Bank Muamalat dah ada, rumah warden yg jadi rumah kite masa Group B dulu tu dah jadi nursery.. pagar dah ada kat entrance rumah2 cikgu tu. Pastu hostel baru..sama jek ngan hostel lama, tapi untuk lelaki. (Dia dah amik fav spot aku dok tengok bintang malam2 kat tepi padang tu) Lagi.. dah ada bumbung & jalan yg cantik untuk ke kelas. Dia sambung dari hostel baru --> hostel lama --> cafe atas. (Ko ingat tak jalan tu Nom? Kat tangga lelaki sblah blakang tu) Dan lagi budak BMI skang dah ada wireless nye access to the net. Hmmm...dulu bebudak kawan2 Capix amik cable siap kena potong lagik dengan mamat-sape-ntah-nama-yg-takde-org-suke tu.

Maju lah BMI skang. Aku sangat jeles dengan kemudahan2 yg ada untuk students. Lenkali kalau pegi aku ajak ko ek Nom? Ngan Teh skali ke.. baru meriah nak ingat zaman silam. Serious beb.. aku terindu plak time kat sana dulu. Pejam celik, pejam celik.. dah 4 tahun kite tinggalkan BMI. 7 tahun tinggalkan skolah. Uiks. Tua dah ke kite nih ek? Hehehehe..