Thursday, March 30, 2006 0 Comments A+ a-

Just answered the door to a man who wanted a collegue of mine to sign some stuff. After I handed him back the document and opened the door for him to leave, not a slight "Thank You" came out of him. It was I... who said Thank You to him. Errmmm... was he angry with me for some reason? As I remembered it correctly, I welcomed him, brought the documents to be signed, returned them to him, waited for him to finish his whatever-stuff, opened the door for him again, and said thank you. Was I rude??? Am I too damn ugly he was so pissed off and never said thank you to me? Well, it may seem to you that this is not a big issue...but hey, a small Thank You can make someone feel good ok. Sometimes kalau pegi membeli-belah, kawan2 rapat aku sendiri tak mengamalkan budaya berterima kasih ni. Susah sangat ke nak utter those words? Jatuh air muka ke? Nak cepat sangat ke? Rasa aku tak sampai seminit pun nak cakap. Sesaat aje pun. Takut tenaga banyak sangat digunakan ke kalau cakap Teirma Kasih?

* Sigh *

Aku tak paham betul umat manusia zaman sekarang. Cuma segelintir aje yg masih ambik berat tentang perkara ni. Sama jugak seperti kes2 meminta maaf. Aku rasa yang ini lagi teruk. Pasal semua orang nak menang. Semua orang takmau jatuh ego nya. Men especially. Bukan aku nak kata all men, tapi kebanyakannya.. including gay men. Susah sangat nak cakap sorry. Dah la tak geti nak jaga hati orang lain, lepastu asyik nak menang dan tak pernah nampak kesalahan diri sendiri...lalu tak cakap Sorry / Maafkan saya.

Cubalah sedar...cubalah letak diri korang ditempat orang yg lagi satu tu. Kalau kita tak cakap terima kasih atau sorry... tak ke sakit hati? Cuma 1-2 patah perkataan aje pun.. tapi memberi makna yg besar.