Monday, April 23, 2007 0 Comments A+ a-

You won't believe what happened.

Abg Mekanik came back! ....and I went out with him.

Ok, so on Friday at 1am aku baru sampai rumah daripada tengok wayang dengan Capix. Tiba2 aku dengar orang jerit, "Kak! Kak! Sekejap!" and I stopped. Dia suruh aku tunggu jap. Aku pelik giler. Ingatkan dia nak bagitau aku pasal rumah aku sbb kedai kat bawah rumah aku tu tengah renoavte. Kot2 la ada ape2 problem ke... aku boring aaa. Malas nak deal dengan mende2 ni, dah tgh malam kan...

Sekali tu he handed me a piece of paper dengan no telefon sambil dia cakap, "Akak ingat tak abang kat kedai ni dulu?". I was like, WHAT????!!! Did I just heard him mention about Lan?? I was shocked, so aku tanya dia, "Yang kat sini dulu? Siapa? Lan ke?". Sambil tersengih dia cakap, "A'ah, Abg Lan. Dia datang brapa kali haritu cari akak tapi akak takda. Dia nak kasi no telefon, tapi saya asyik terlupa la. Tadi dia datang, dia suruh saya kasi".

What the hell?!

He came looking for me? Aaawwww!!!!

So after I said thanks, I ran up the stairs, afraid that the other mamats kat kedai tu might see my smile. Hahahaha... At first I thought, "Why the hell would I call him? Bukan ke dia ada no fon aku?".. but after I talked to Arin, who asked me to go ahead and msg him the next morning, I thought maybe dia betul2 hilang no telefon aku. And you know, mana lah tau.........

So the next afternoon aku msg la dia. And he replied. Yeay! Biasala tanya kabar semua and then he said dia dah tak kerja kat Kajang lagi dengan boss tu. Diberhentikan, dia sakit hati. So since aku nye credit pun limited and dia nye pun dah habis, I asked him to come over so we could talk. Memula dia suruh aku yg gi amik dia, but hey... no way, man! I called you first... I am NOT gonna go and pick you up first. Then he asked me to wait.

I did wait, tapi aku takde la harap sangat since aku tau kalau aku harap macam last time... mmg buat sakit hati aje la. Sampai la Mummy & Makton arrived from Muar... dah beli2 barang nak masak untuk Hazeeq nye party, while me & Mummy sat watching tv sambil makan our very late lunch... tiba2 ada orang ketuk pintu rumah. Bukak2 rupanya mamat kedai runcit tu dia kata, "Kak, abg tu dah ada kat bawah".

Menggelabah aku! Dah la tangan ada sambal, muke cam org tak sudah, tetiba nak kena pegi jumpa dia. Aduhai. Aku pun touch-up sket, pastu turun. Ahem ahem... bedebor!!!

Turun jek aku nampak keta dia and him inside. Dia pakai baju itam dgn bermuda, with brown specs dan tgh isap rokok. Serious shit nye teruja aku tgk dia. Merembes mak!!! Hahahaha... Gile sexy aaa. Isk. Pastu he asked me out to eat and I said ok, but I have to get my things first. Dia cakap, "baru bangun tido ek?". Hahahaha... nampak sangat aku serabai!

So I went up, mintak permission kat Mummy & Makton on behalf of Lan sbb dia kata dia pakai shorts and it's not proper nak jumpa Mak. And so...we went out. Memula dia nak gi makan kat Kg Pandan tapi kedai tak bukak...plus dah nak hujan, kedai takde bumbung. Hehehe... Pastu kiteorg tukar haluan ke Ampang Point. Surprisingly he parked inside. I asked him why, he simply said dah nak hujan and smiled at me.

And so we went up and I accompanied him for his meal of the day sambil sembang2. Rupanya dia kena berenti sbb dia gi main futsal satu hari tu. Pastu jari kaki dia patah. 2 jari kat kaki kiri. So dia submit MC sebulan kat boss. Tapi pastu boss kata suruh berenti dulu. Dia tanya bila boss nak amik dia balik, boss cakap tatau lagi... Then dia pegi la nak amik cek, dia nampak ada 2 new staff kat sana. Dia pun sakit hati la kan. Yela, dia punye la tolong boss tu pindah2 semua... kat Kajang pun dia sorang je staff masa mula2. Pastu boss promised him gaji RM1700 tapi takde. Tak sampai pun... tetiba dia kena berenti. Kesian dia....

Dah habis sembang, aku ajak dia jenjalan jap sbb nak belikan hadiah utk anak sedara aku. Pastu dia hantar aku balik. Pastu dah.

Oh btw, there were some flirting going on la of course kan. Takyah la aku citer detail sini kang ada yg muntah plak. Hahahhaa... Tapi kan, masa nak balik tu aku tunjuk la kedai perabot. Dia kata dia penah beli perabot kat situ. Satu set bilik tido. Aku pelik jugak, why the hell dia beli set bilik tido? Tapi dia kata dia tak pakai. Dia kata saja je tatau ape nak wat dgn duit tu. Tapi still aku pelik. Aku tanya dia nak kawen ke? Dia kata tak. Tapi aku serious rasa dia dah nak kawen. Tunggu time & dia akan dtg bagi kad kawen dia kat aku.

And I would DEFINATELY HATE MEN MY ENTIRE LIFE!