Tuesday, November 22, 2005 0 Comments A+ a-

Friday night went to MCOBA's cast & crew punya family dinner @ Bora Ombak near Ampang Point. Saisaki was cancelled at the last minute katanya pasal tak dpt nak sumbat around 150 people. Frust la tak dpt nak merasa makanan jepun. Tapi syukurlah apa yg ada pun kat Ombak tu..makanan melayu biasa je. Saw Tam Spider dgn awek. Aiyo..his awek very de jeles one. Aku baru pandang Tam dgn tak berkelip dia dah bagi tenungan tajam kat aku. Belum lagi aku jerit "Tam!! I love you!!!", reached out and grabbed him. Kalau aku buat, mati aku kena belasah ngan awek dia time tu gak. Pastu tgh makan ada Erra Fazira lak. Tinggi beb. Cun. Sebijik cam dalam magazine la. Hehehehe..Tapi kiteorg tak amik gambar ngan dia. Ramai org tgk kerumun dia time tu.

After dinner went to Matic, beside Saloma. Watched Manjib and the others practice for their perfomance this Saturday for MCOBA's Annual Dinner. Manjib was the funny man, as usual la. And as usual, show diaorg diselitkan dengan politics, yg mana kadang2 aku pun tak paham ape joke nya. Ekekekekeke.. Ada sorang tu comel giler. Nurin suke sgt. Tapi best la dapat tgk show tu secara dekat. Sabtu ni diaorg buat kat KL Convention Centre kot... mesti nampak tak nampak je nanti.

Saturday went to Min's wedding kat Subang. Wah...Bollywood!!

Kenduri on Sunday went well, Alhamdulillah. Probably the most tiring day since the eve of Hari Raya. As early as 7.00am dah bangun, angkat kerusi, lap2, scrub meja, susun bawah khemah. And the work continues until 11pm. Cousins, aunties, uncles and friends semuanya tolong kemas2. Mummy hired Auntie Cah for the food. We ate ketupat, sambal sotong, ayam, lodeh... basically raya food lah. Plus sate and kuih muih yg pelbagai.

Majlis started around 2. There were 2 groups of Marhaban people - one is Makton's team and the other is our own kampung nye team. Lepas habis Tahlil, marhaban lak. Pastu tgh2 tu baru la pengantin Aqeem kuar nak dipotong jambulnya. Aku tukang bagi telor jek. Enterprem la sket kat makcik2 tu...kot2 ada anak bujang ke... Hahahaha. Pastu diaorg sambung marhaban, while Mummy's guests were outside eating. Mummy buat retirement party la kononnya utk staff skolah. But instead of a wild party, kite buat la majlis makan2 aje. Ehehehehe..

Ramai orang datang. Mummy, Makton and Makdah semuanya sibuk melayan tetamu. Aku sambil2 dibelakang tabir, keluar sekali sekala nak bagi telur, angpau pada kawan2 Mummy. Tapi aku tak puas hati betul la. Ade sorang kakak tu tanya Fatin tu anak aku ke? And the other makcik plak tanya yg potong jambul tadi (Aqeem) tu anak aku ke? And Mummy's friend asked if the boy Mummy tgh dokong tu cucunya? Aiyoh! Ape nih? Kalau dah tau rumah aku tu dah lama giler tak buat kenduri kawen, meaning aku tak kawen lagi la! Ape diaorg igt aku ni dah tua ke sampai dah ada anak? Aqeem and the baby tu ok lagi. Fatin? WTF????!!! Ingat aku kawen masa Form 4 ka? Gilosss. Dah la tak mintak maap. Cuma makcik sorang tu je yg mintak maap. Ntah ape2 je orang nih. Nak marah tak baik lak. Wat muka meluat jek la yg aku mampu. Orang2 ni. Tak abih2 citer pasal kawen, anak, cucu. Cuba la citer pasal Harry Potter ke...Lord of the Ring ke...Star Wars ke.. kan ke elok sket.

Around 9 pm akhirnya tetamu habis datang. Barulah me and Mummy dapat makan. Kesian Dahlia had to eat by herself. Sorry beb tak dapat nak melayan ko, nak makan sama sumer. Ape pun, thank you!! Semalam badan cam lenguh2 je. Macam tak biasa kerja lak kan? Ehehehehe... Sebaik dapat cuti. Kalo tak, confirm aku tegolek kat ofis la jawabnya. Dahla sakit perut giler. Maybe aku salah makan kot. Sampai ke pagi ni aku belum habis ke toilet lagi. Malam tadi rasa cam tak tido je melayan karenah perut aku. Hopefully harini ok sket la. Kepala dah pening je. Makannye tidak, output nya bayak!! Hahahahhaa..