Wednesday, September 19, 2007 0 Comments A+ a-

Since everyone is psyched about this buka puasa get-together, aku teringat la ex-colleagues aku kan. Aku ingat dah setahun aku tinggalkan company tu, rupanya baru nak masuk 6 bulan! Caye tak?

Duit RM5k yg dia nak offer kat aku tu (yg aku tolak tu) cam dah tak terbau lagi. Instead aku amik offer dia teruskan contract 3 bulan ngan company baru yg dia bukak tu. Sambil2 carik keje. I suck at programming masa tu (and still is). I had no confidence at all to go for interviews, coz I haven't been to one in, like, 4 years! Sebab tu la aku sambung contract.

So when I had this call from my current company, I was nervous as hell. I borrowed books at the office to study, but on the day itself, I felt REALLY stupid. The interviewer, who is my Principal Consultant now, opened back my answers dan tanya aku apesal aku jawab cenggini. Adoiiiii.. aku ni dah la bangang tahap cipan bab Java Programming. So aku dengan muke tebalnye, jawab je la ape aku boleh. Serious aku rasa takleh pakai langsung haritu!

Anyway, I remember the next day they called to say that I got the job (huh?) Yea, I, myself even wonder why in the world they pick a clueless person as me to join their team. But I was happy anyway, and nervous. Dahlia wasn't there, so the first person aku bagitau is Spermajalang.

Hmmmmm.. aku rasa semua tu macam dah setahun yg lalu. Tapi tidak!! Isk isk isk...

Aku tatau ape point aku menulis tu sebenarnye. Ni tgh tunggu router dari MIS. Tadi router rosak, so aku pun tulis la panjang2 selagi mende tu tak sampai atas meja nih.

Ok la, meh aku nak membebel lagi pasal malam tadi. Malam ke lepas subuh tadi, lupa plak, aku mimpi. Berkaitan dengan hari akhir kita di dunia nih. Yang aku ingat, satu malam kat rumah aku.. Aqeem ade. Aku dukung dia pegi tepi tingkap nak tunjuk dia bintang yg cantik kat langit, and surprisingly banyak and so bright. Tetiba aku nampak satu kapal terbang yg sdg terbang wayyyy too low. Tetiba dia berpusing2 dan crash ke tanah. Pastu meletup. Rumah aku terus api padam dan plug semua terbakar. Then berlaku huru-hara and dalam mimpi tu, it was The End of Days.

Scary, but I know... the way aku tulis... it seems funny.

Whatever, readers! (IF ada reader la, that is) :P