Wednesday, March 12, 2008 5 Comments A+ a-

Pada suatu hari, ada seorang manusia datang meminta maaf kepadaku, lalu berkata, "I know I'm wrong, I'm really sorry. You have all the reason in the world to be mad at me. I take the blame".

Belum sempat aku berkata apa2, dia menyambung lagi, "I'm very sorry, ok. I'm a jerk... and I'm ashamed of myself. I'm really very, very sorry", sambil menundukkan kepalanya.

Dengan senyuman yg manis, aku berkata, "Yea, ok", lalu aku mengangkat mukanya supaya mata kami bertentangan. Ku lihat senyuman mula terukir di bibirnya.

Sepantas kilat aku menumbuk mukanya yg membuat aku sakit hati selama ini.

* Dush! *

"Aduh! Apa ni?", sambil mengesat darah yg keluar dari bibirnya.

"Itu darah", kataku selamba.

"Apa erti semuanya ni?"

Tanpa memberikan jawapan, aku menumbuk perutnya sekuat hati sehingga dia terduduk menahan sakit. Terus aku menendang-nendang manusia tersebut dengan sepenuh hati aku.

"Aduh! Stop!"

Aku tidak peduli dengan rintihannya. Aku teruskan juga tendangan aku.

* Dush! Dush! Dush!!!! *

Aku luahkan segala rasa kemarahan aku selama ini yg tersimpan. Tidak dapat aku kawal emosi aku. Tendangan demi tendangan. Ku pijak kakinya, tangannya, badannya, dan dia hanya mampu menjerit kesakitan.

Sehinggalah perasaan marah aku hilang, dirinya pula berlumuran darah dan tangisan telah kedengaran, barulah aku berhenti.

Barulah aku puas hati.

Maka aku beredar tanpa sepatah kata...

5 comments

Write comments
Anonymous
AUTHOR
9:57 PM delete

WOW..!!!

Reply
avatar
pizli.mw
AUTHOR
10:30 AM delete

ni dalam angan2 kau je kan? hahahaa

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
11:15 AM delete

ye, angan2. lega juga rasanya. :P

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8:02 AM delete

You've got to mean it Scab! Kasik dia cruciatus sampai pengsan.

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
1:48 PM delete

Bagi Avada Kedavra terus. baru aman sket. hehehe..

Reply
avatar