Monday, February 02, 2009 5 Comments A+ a-

All things must come to an end. Begitu jugak dengan my one week holiday =(

It started with Muza's little sister's wedding in Nilai. Kalau tak pasal my 2 dear friends yg nak pegi, I may have skipped it. I'm not too keen on going to weddings, ok. Akan tetapi, terima kasih kepada Aisar yg membawa adiknya yg cute itu, the wedding wasn't so bad afterall ;)

When Bik Muna came home, kami berjalan-jalan sekitar Johor. Dulu masa Arwah Manji masih ada, dia slalu bawak me, Mummy & Makton jalan2. Now it's my turn to bawak his wife plak ronda2. From Muar ke Batu Pahat ke Pontian to stop by Tanjung Piai. The southern most tip of Asia. Tapi kiteorg pegi kampung nelayan tu, tak masuk the national park sbb ada jambatan still in progress.

I fell in love kat sana. Yup, dengan udang goreng tepung yg SANGAT lazat. Udang nye beso, isi nye putih gebu dan tepung yg menyaluti buah hati aku tu amatlah lazat. The best I've ever had! Then off to JB, tumpang satu malam kat rumah ManPik. Di bawak pulak makan sate lembut yg best dan otak-otak kempas. Aduh. Perut rasa macam menjerit kegembiraan!

Tanjung Piai
Tanjung Piai

The next morning kami ke Mersing. Breakfast pulak kat gerai yg di rekemen oleh Kazen Yati, Gelombang Biru. Ramainye manusia kat situ! No wonder lah di rekemen. Soto dia mmg top class! Lepastu singgah Air Papan nak main air cadangnye. Tapi since aku sorang2 je yg muda, tak dapat lah berendam. Syok betul angin dan ombak nye!

Air Papan, Mersing
Air Papan

Dengan seluar yg basah sampai lutut, selamba la stop by kedai2 yg jual keropok lekor and what-nots. Dah sampai takkan tak shopping, kan? Habis duit, balik ikut Kluang. Ntah redah hutan mana ntah. Pastu stop plak kat tempat yg paling best kononnye masa kecik2 dulu - Ayer Itam. Makcik2 bershopping lagi. Sebelum balik ke Muar, singgah bandar Batu Pahat utk makan nasi beriyani. Lagi skali makan best! Hehehe..

Penat bukan main, tapi it was worth it!

Selang sehari lepastu, aku bawak Mummy, Makton and the two kids to Melaka pulak. Pegi Butterfly Park (tapi bukan just butterfly, macam2 binatang ada kat sana!) and bermandi-manda kat Pantai Kundur. First time rupanya diaorg pergi park tu. Slalu pegi zoo jek. Punye la excited nampak binatang dengan dekat. Ada HUGE iguana and snakes. Buaya banyak giler, and ada leopard.

Buaya @ Butterfly Park
Buaya @ Butterfly Park

Sepanjang jalan dari Ayer Keroh ke Pantai Kundur, diaorg tak habis2 citer pasal burung hantu. First time gak lah tu nampak dari dekat. Kat tepi beach, ramai betul manusia! Rupanya air bleh tahan pasang gak. So ape lagik, dengan jeans aku masuk air sampai pinggang. Bawak la budak 2 org tu yg tak penah main air laut lebih dari paras buku lali. Memang rugi pada aku. Kecik2 dulu kami tak main kat pool, so beach aje lah tempat yg paling best main air. Suke betul diaorg berenang2 dalam air. Aku pun tumpang seronok ler. At least ada alasan nak main air.

Pantai Kundur
Pantai Kundur

Malam tu, semua orang tido berdengkur. Ahaks.

Dan sekarang, aku kena hadapi kenyataan yg cuti aku dah habis. Ye, duit pun dah almost habis. Perut dah takleh terima makanan lagi rasanya. Seronok betul cuti!

=)

5 comments

Write comments
pizli.mw
AUTHOR
2:46 PM delete

wah berjalan sakan nampak?

Reply
avatar
Digitalite
AUTHOR
1:26 AM delete

Bab makan tuh yang sedap aku dengor tuh ;-)

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
9:30 AM delete

pizli : alang2 cuti.. :D

voldemort : makan mmg best, wa cakap lu! sbb tu makin gemok.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8:42 PM delete

suda la.. berjalan sampai ke mersing bley... rumah aku yang sekangkang kera kat kempas takmo dtg... penat jerk aku mekap chantek2 nak mengadap mummy.. muahahahahhaa

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
10:37 PM delete

aku da nampak signboard kempas, tp gi belok lalu larkin plak. sesat, walaupun nak ke rumah uncle sendiri. apetah lagi nak ke rumah kau. lagipun i malu la...

:P

Reply
avatar