Tuesday, January 17, 2006 0 Comments A+ a-

I've been reading the same line over and over again. My mind's stuck la. Macam takleh nak continue buat keje lak. So ok, pagi tadi semuanya berjalan lancar. Balik lunch je, buat lawak, gelak kuat sket je dah kena sound ngan boss. Official warning nye nih thru email. Aduh, pulak dah. Sudahnya mood aku terus termati kat sini aje. Idea hilang, semangat hilang, semuanya hilang.

Aku confuse la. Ape teruk sangat idup aku skang pun aku tatau. Dah la asyik sakit2 je. Biler dah orait, makan lak tak menentu. Kejap aku takde selera makan, kejap aku takleh nak tido. Macam mak orang lak nak bangun tetiap jam jenguk baby. I have to give myslef a slap in the face la. Untuk lebih rajin menjaga kesihatan.

Tengok, aku tulis pun dah bercampur-aduk. Ntah ape2 aje la aku nih. Serious aku confuse ni. Pasal cuti Chinese New Year ni la. Ceh, macam la confirm dapat cuti on Friday. But I hope dapat la. Seriously, aku perlukan cuti ni. Tapi kan...don't get me started on this "leave" matter la. Lagi pening pala aku.

Plannye nak ke Perak dengan Jaja. Semuanya dah ok. Aku dah excited dah. Tiba2 malam tadi Mummy called, kata Makton nak buat makan2 raya cina nih, jadi Mummy kata takyah la pegi jauh2... balik aje la Muar. Aduhai, rasa besalah pulak dah aku. Mummy kasi aku pegi, tapi macam restu tak restu aje la. Atau Mummy saja takmoh aku pegi pasal aku cakap maybe Adik nak ikut skali? Kenapa susah Mummy nak terima aku kawan ngan Adik tu? Aku kawan aje!! Serious takde lebih dari tu. Aku ni macam kakak dia aje. Betul tak tipu. Tapi sejak 1st time aku jumpa Adik dulu, aku bagitau Mummy dia ada gf, cuma kawan je ngan aku, Mummy terus buat muka la... cam tak suka gituh. You know your Mum kan? Cemana reaction mereka kalau tak suka sesuatu benda yg kite buat. From her expression, from the sound of her voice, you know la kan. Dah kata Mak...

Aaaaarghhh!! Aku membebel lagi. Pendekkan citer, Mummy cakap ngan Nur soh bawak aku skali jenjalan cuti ni. Nur nye offer pulak best. Jadi aku confirm la ngan Nur nak ikut skali... jadi Mummy tak risau sangat aku pegi jalan jauh2 tanpa pengawasan orang dewasa. Tapi aku dah janji dengan Jaja, nak gi Perak. So I told Jaja that we will go, but lambat sket la. She said it's ok. Tadi tgh hari terjumpa pulak Jaja kat TM nye foodcourt. I asked her if it's ok kalau aku cancel trip to Perak, takut aku nye kewangan tak utuh. She looked a bit disappointed la, and once again, aku pun terasa bersalah. Tapi dia kata takpe, just let her know later pasal dia nak confirm ngan family dia kot2 ada apa2 activity.

Semua2 tu berlaku sebelum boss hantar email pasal "professionalism". Semua benda membuatkan aku rasa down, walaupun aku excited about this trip to Langkawi. Aku sedang cuba menggembirakan hati aku dengan mengingati kembali conversation dengan Adik malam tadi, tapi takleh. Aku tetap down. Sebenarnye aku pun tak sure ape yg aku rasa skang ni. Dan aku lagi tak paham mende aku tulis ni. Ok la, I think I have to go puke now.