Friday, February 03, 2006 0 Comments A+ a-

Haluuuuu there! Assalamualaikum....

Aku sudah kembali...!!! Cewah cewah... perasan jek. Aku dah balik dah nih, balik KL kat ofis sedang menjalankan kerja seharian aku. Oh, cuma harinih ade extra job la untuk kiteorang. Tolong sister company angkat barang. Sikit je rupanya. Sebelum lunch tadi dah settle. Makan tengah hari pada harini pun tak menarik. Kedai 5 inggit tak bukak, perasaan malas nak jalan ke TM bertakhta di jiwa, dan orang2 ramai takde pasal sumer masih cuti lagik. Termasuklah mamat-tingkat-3 tu. Indian shop tu pun lauk tak memberangsangkan. Vegetarian la aku ngan Dahlia harinih. Omar ngan Sharul pun takde, kuar gi Global Doctors atas urusan kerja.

Haritu pegi Langkawi syok gak. Yang paling best dah tentu la naik cable car kat Mat Cincang tu. Pemandangan dia kalau aku tengok hari2 pun takpe. Tetap tak bosan. Sangat cun. Kali ni aku pegi, jambatan gantung atas gunung tu dah siap dah. Nak pegi ke jambatan tu je dah satu hal nak kena turun tangga dalam hutan. Penat, but it was worth it! Jambatan tu goyang2 sket biler ditiup angin. Pengalaman yg best. Heheheheh...

Kiteorang ikut rombongan orang2 pertengahan umur yg dah berkeluarga. Jadi, automatically biler kite 4 orang (Nur, Kak Ros, Dahlia & aku) naik bas je... terus menjadi orang yg paling glamer. Takde orang yg tak kenal kite... ala2 selebriti gituh! Mana taknya, kiteorang je yg bujang dalam bas tu. Ngeh ngeh ngeh...syoknya jadik orang bujang! Kiteorang balik hari Selasa. Kirenya Selasa pagi dah bertolak dari Langkawi ke Kuala Perlis. Pastu ke Padang Besar. Mak aihhhh...terbakar segala daging aku. Panas!!! Maka pada hari itu, aku dan Nur travel dari Perlis, masuk Alor Setar (ahermm... malang skali dia takde. kuikuikui) stop kat Gurun, jalan rentasi Perak, stop lagik kat Sungai Perak. Kol 1.30pagi Rabu sampai KL. Terus naik kereta Kak Ros balik Melaka. Penatnya mmg toksah citer la. Tutup mata lebih 5 saat je mmg confirm aku tertidur. Jadi sepanjang perjalanan dari KL merentasi Negeri 9 sampai ke Melaka, kalau aku ngantok aku kelip2 kan mata aje. Nanti aku tidur, Nur pun tidur, Kak Ros yg drive pun tidur! Susah...susah... Ekekekeke... Sampai Melaka Yati ngan Midi amik balik Muar. Jadiknye dalam masa 24 jam, aku travel dari Perlis sampai ke Johor. Habis satu selatan mesia aku rempuh. Ekekeke..syok beb. Badan sampai nak terpatah2. Last2 sampai Muar dekat kol 5 pagi. Blom sempat aku nak mimpi, kol 8 Mummy ngan Nur dah kejut aku bangun. Oh well, wat cemana. Tuan rumah kena bangun awal. Hahahahah...padahal aku la orang yg paling lambat bangun. Anak2 sedara sumer dah main kejar2 dah by the time aku celik mata.

Smalam balik KL naik bas ngan Mummy. Dah dekat 2 tahun aku tak naik bas balik KL. Syok beb...sejuk je...bleh tido senyenyak-nyenyaknya. Sampai rumah je terus layan CSI Miami. Best best... Esok nak gi amik keta kat umah Wak Fuad. Rindunyaaaaaa kat kereta kesayangan aku tu! Harap2 dia rindu kat aku jugak. Malam tadi sampai rumah je, aku toleh kat tempat aku slalu parking. Dua tiga kali aku buat...pasal aku asyik lupa keta takde kat situ. Sedih je... slalu kalau aku lalu situ atau jenguk luar tingkap, mesti ada kesayangan aku tu akan say "hi" balik kat aku. Oh ketaku...I miss you!!!! Hehehehehe...

Ooooo...lagik satu mende. Aku takleh btol la ngan mende nih. Aku rasa cam pelik pun ye, lawak pun ye... tapi aku nak citer gak jadi aku leh baca lenkali2 nanti. Haritu aku mimpi aku bercinta dengan sorang lelaki nih... Kietorang kire satu kolej la.. jumpa dia sblom kelas, lepas kelas dating kat cafe..gitu2 la hendaknye. Muka lelaki nih blur2 tau. Aku tak nampak, tapi aku tau aku berchenta ngan dia. Pastu tetiba aku dah habis college, pastu tetiba aku nak kawen ngan dia, pastu terus2 je aku pakai baju kurung kaler itam ngan tudung kaler itam, aku nak kawen ngan dia. Time tu dah ada kenduri kendara dah sumer... Pastu terlintas pulak dalam mimpi tu nama lelaki tu Ismail. Dia keje ngan TV3. Pastu tgh2 aku pakai tudung aku bleh tanya apesal Yasir yg baca Buletin Utama tu tak datang. Kalau dia dtg kan best pasal dia hensem. Hahahaha.. Aku rasa lucu la plak mimpi aku. Tapi aku pelik cemana aku leh happy nak kawen ngan Ismail.