Monday, December 01, 2008 4 Comments A+ a-

Pizli punya weekend memuaskan, begitu jugak dengan aku. Starting betul2 pukul 12tengah malam hari Jumaat (Sabtu pagi zero-hour).

Pegi melepak kat Old Town dengan Zul. Pastu makan Mekdi sampai kol 3 pagi. The next day, tengah hari pegi Tasik Perdana (yeke? yg kat Cheras tu). Sampai2 je disambut oleh seekor itik yg sedang makan rumput dengan releks nye.

Plan nye nak tengok sukan kanak2 kurang upaya kat stadium bola tu, tapi Cousin Yati (person in-charge of Johor nye kontijen) kata sampai noon je. Diaorg sumer da balik hotel. So I stayed kat park, berbual2 dengan itik. Nasib baik bawak buku cerita. So duduk bawah pokok yg rendang, matahari pun sepoi2 bahasa, sambil menikmati keindahan alam. An hour later, aku gi hotel to pickup Cousin Yati and her family. Nak ikut budak2 OKU Johor pegi Zoo!!

Hooray! Cita2 aku untuk gi ke Zoo skali lagi telah tercapai. Takde la sedih sgt sbb kena pegi sorang. Instead, pegi dengan budak2 special nih best pulak tengok gelagat diaorg. Kegembiraan tergambar pada wajah mereka. Cewah! Budak tak budak jugak la diaorg. Yang paling tua 28 tahun, ok. Bulu mata tebal. Bleh tahan gak la budak dia. Nama dia Osman. Tapi paling good-looking dia nye athlete harapan, Bakar. Senyum je dalam apa keadaan, walaupun bila diajukan soalan seperti: Bakar sukan tadi main ape?

Ye, dia akan tetap akan senyum tanpa berkata2. Cousin Midi kata dia tu slow budaknya. Slow2 pun, lari tetap laju! Ucup paling comel, sebab dia banyak senyum dan dia pakai bedak tebal. Budaknye pun ramah. Biler ditegur, akan menjawab dengan penuh kelembutan. Dia ada down-syndrome. Ada 2 Chinese girls yg mana dua2 menang tempat pertama dan kedua dalam acara lumba lari.

Di celah2 tu ada jugak kawan2 Cousin Yati yg lelaki, muda dan hensem. Ahaks. Tapi sorang dah kawen, sorang dah ada serious gf and the other one aku tersalah anggap ingat dia OKU jugak. Sorry, brader!!! :)

It was fun, dapat tengok monyet, zirafah, gajah, dan yg paling best... Gloria!!! a.k.a badak sumbu. Besar giler!!!!! Dapat tengok diaorg mandi, makan, menguap, minum dan tak lupa aktiviti yg paling diminati oleh Dahlia - berak. Ekekekeke...

Sunday morning aku heret Mummy & Makton pegi tengok Special Olympics budak2 tu. A few years back negeri Johor ada buat sukan kat Muar, Cousin Nur duduk tepi padang sambil menangis tengok budak2 tu main. Ekekeke... Aku ni bukan takde hati perut, tp takde la aku nak menangis. Sebab diaorg happy. Acara lumba lari ada 8 orang masuk, 8-8 la digelar "pemenang" dan semua akan dapat medal. Fair & square.

Best jugak skali skala habiskan weekend kat tempat selain shopping center. Tapi pegi gak CM beli beg & Kotaraya beli t-shirt. Ahaks! Sunday late evening pegi lagi park sbb nak tengok itik.

From now on, aku akan make sure aku pegi visit itik on weekends yg mana aku free dan tak balik Muar. I miss you, itik.

:)

4 comments

Write comments
pizli.mw
AUTHOR
12:02 PM delete

wah gila babi weekend kau?

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
3:27 PM delete

eh mana de babi. itik la... :P

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
10:18 PM delete

wah wah.... taste kat binatang la plak sekarang? very the farm s**.. hahahahaha.. aku setuju ngan ko.. aktiviti feveret dahlia bukan sahaja berak, malah kentut juga!!!

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
10:06 AM delete

saya sayang binatang ok. :D

Reply
avatar