Tuesday, April 27, 2004 0 Comments A+ a-

Ape nak jadik ler kat boss aku nih. Kata harituh bulan April ade naik gaji lagi sket, punye la meng-convice-kan kitaorg semua dengan muka belakon dia tuh tapi last2 harinih dapat payslip kosong je. Takde perubahan ape pun? Berkali - kali dia kata pasal nih. Siap panggil sorang2 lagi masuk bilik dia, bagi nasihat (yg tak perlu dan berulang2 kali) pastu kata duit tambahan nih bukan April fool (sbb dia janji bulan april) tapi...we are fooled. Once again, for how many times i don't know. Lain kali kalau dia panggil masuk bilik dia nak kasik nasihat, aku nak bawak cermin. Means patah balik kat dia la.

Pasnih kalau aku tgh sembang2 ngan mrs. boss mesti dia mention pasal nih, pastu bila aku buat muka 10 sen aku tanye pasal kenaikan gaji, jawapannye adelah: HR nak apply Total Reward System. Jadik ade perubahan sket..bla bla bla.... jawapan yg sama yg telah aku dengan sejak mula aku menjejakkan kaki dalam office nih.

Moral of the story: Janganlah percaya kepada kata2 boss anda - dan juga kroni2 nye.