Monday, August 07, 2006 0 Comments A+ a-

I know he's The Big Boss..tapi kalau dah pinjam kerusi aku, ape salahnye pulangkan balik & say "Thank You"? Dah sah terpampang sebesar2 alam aku dah duduk balik kat tempat aku, dengan kerusi pinjam. Pastu dia dah habis pakai kosi aku, bangun, bagi instructions kat Dahlia... pastu terus blah. Membiarkan kerusi aku block jalan kat tepi Dahlia tu.

No wonder semua staff piss-off giler babas dengan dia. Tak pernah berterima kasih walau sekecil dan sebesar mana pun khidmat staff tu kat dia. Nak sangat beza kan diri dia dengan staff, sampai ke kerusi aku yg dia pinjam tu pun tak boleh nak pulangkan balik dengan senyuman...at least! Bukannye kena angkat pun. Sorong je. Kosi ada tayar.

Hishhhh...tak paham betul aku dengan boss2 ni. Lagi buat aku bengang, wife dia plak cuti pasal ada 2 toilet kat rumah dia bocor. I know the other day dia kasi aku masuk kol 11am pasal ribut kat Muar tu. Tapi aku kena gak ganti time aku. Berkali2 jugak aku cakap sorry & thank you. Kire aku dah tak hutang ape2 la kan.

Family aku still ada kat KL lagi nih. Siap nak pegi jalan2 lagik pagi ni. Takde pun aku amik EL. Kalau sebelum ni aku ada masalah dengan rumah. Nak settle macam2 benda masa aku kena tendang kuar rumah lama tu. Takde pun aku EL. Aku siap import Mummy datang KL utk buatkan semua keje utk aku.

Isk. Tetiba terasa diri ni baik la plak. Bukan baik kat Mummy, tapi baik kat company. Baik untuk apa? Untuk dipotong cuti tahunan menjadi 17 hari, untuk tidak diberi cuti atau wang tambahan jika buat OT, untuk diberi muka sombong setiap kali bersua muka dengan diaorg. Kalau aku buat baik dengan Mummy, itu adalah kewajipan. Dapat pahala, dapat macam2 hadiah, dapat duit. Walaupun aku tak kekeringan.

Geram! Aduhai...geramnye aku dengan diri aku sendiri.