Tuesday, November 14, 2006 0 Comments A+ a-

Harian Metro, Sunday published this story about a family yang menyaman the daughter's ex-boyfriend for causing trouble to the whole family. The ex gave away their mobile numbers and emails, dan sekarang they're receiving tons of explicit emails & smses.

And of course, not forgetting the terrible murder case of that Mongolian model and other horrific death cases of young women, suspected killed by their own friend/boyfriend/lover/whatever.

My point is, I've decided NOT to try any harder untuk Abg Mech. Memanglah kalau aku tak bagi peluang, aku takkan tahu... but reading the 1st case (the suing family), membuatkan aku rasa sedikit takut la. Pasal katanya, the daughter got to know the guy dari kedai makan diaorg. Makin hari makin diaorg lebih rapat la, but the father disagree sebab tak nampak any future in the guy, so he asked them to break-up.

Mungkin aku aje yg perasan kononnya Abg Mech tu nak sangat la berkenalan ngan aku. Padahal kalo korang tanya dia, sesaat pastu dia dah bleh lupa aku sape gamaknye. Hehehehe.. Tapi memandangkan Mummy dah kata jangan, dan tiada sebarang petunjuk yang menandakan kebaikan aku dan dia... aku pun rasa malas lah. Because I'm afraid of what he might do, IN CASE we ever get together la kan. Which, btw, is total bullocks!

Bukanlah Mummy melarang terus aku bercakap dengan dia, tapi Mummy kata cakap sikit2 dah la. Pastu excuse yourself, don't linger there until Maghrib (which kadang2 aku buat gak!). Sebenarnya kalau nak ikutkan memang buruk sangat lah nampak perangai aku ni. Tergedik2 pegi berbual dengan (sexy) stranger sampai orang dah azan. Eeeiii...pompuan jenis ape la aku nih?!

So.... in order to change myself into a better person dan menjadi anak yang baik dan mengikut kata ibu & makciknya, aku rasa baik aku cancel kan aje niat aku untuk mengurat dia. From my past experiences, Mummy's & Makton's words tak pernah membawa aku ke jalan yang tak baik. Biarla aku sedih sket, sakit hati sket awal2...tapi aku percaya lama2 nanti, aku akan berterimakasih kepada mereka. Cewah!

Sekarang ni Mummy cakap terang2 je suruh aku carik boyfriend untuk tujuan kawen ler. Ikutkan aku, bf tu hanyalah untuk hiburan semata2. Kalau kawan, takleh jadi bf. Kalau bf, takleh kawen ngan aku. Tapi kalau stranger tepi jalan, jgn harap aku nak layan kalau dia kata nak berkenalan. Tu la konsep aku dulu. Tapi skang ni nampak gayanya terpaksalah aku ubah.

Cemana la gamaknye aku nak terima lelaki sebagai lebih dari kawan ek? Special sket2 tu boleh la, tapi yg seterusnye tu? Eeeeeiii... Tak geti aku. Kalau nak tengok, Mummy's marriage bukanlah one of those Cinderella stories kan? Jadik memang susah untuk aku nak terima mende2 ni. Kalau aku tak ikut cakap Mummy, kesian plak nanti...dah mengharap dah tu. Kalau aku ada adik-beradik lain, takde hal beb aku nak membujang selamanya. Tapi kalau aku ikut cakap Mummy, aku pulak yg kekok. I don't even know how to start! And IF aku dah jumpa orangnya, aku takut dia takkan stay dengan aku selamanya. As what happened to Mummy la kan. Nanti bukan takat aku yg sedih. Mummy laaaaaagi la sedih. I don't want that to happen, do I?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

That was yesterday's post. Tak sempat nak publish tetiba Dahlia dah bersuara ajak aku balik. Hehehehe... Sebagaimana pesanan Mummy, aku cuba mengelakkan diri aku berbual dengan Lan. He was talking to his friend smalam, so aku tunduk aje la jalan belakang dia. Tiba2 dia pusing (macam tau2 jek aku nak lalu) dan bagi salam kat aku. Takkan ler sombong sgt sampai aku abaikan kan? So aku pun pusing, senyum, dan membalas salam nya, lalu terus tunduk dan naik tangga. Belum sempat aku nak pusing habis dia bersuara, "Laju je nak naik?", tapi aku abaikan je sambil terbatuk2 non-stop. Pastu aku terdengar dia cakap ngan abang kedai runcit tu, "Eh, terbatuk2 tu tak sihat agaknye". Mungkin dia cakap pasal orang lain yg tgh lalu lalang kat situ, tapi aku cuma dengo suara aku sorang je yg sedang 'melepaskan batuk ditepi tangga'. Ekekekekeke...

Sedih beb. Dia nampak happy, senyum ngan aku sampai ke telinga, tapi sape suruh dia berbual ngan lelaki tu? Aku blah aje la. Tapi sampai atas aku rasa tak puas hati. Namun aku telah berjaya menahan diri aku daripada turun balik buat2 pegi kedai beli ntah ape2. Kalau Mummy tau citer ni, mesti Mummy berpuas hati. Cuma Mummy tak tau perasaan tak best dalam hati aku ini. Ouch! Cam cerekarama plak.

Dahla. Penat la pikir. Macam obsession aku tak habis lagi je gayanya. Eeeiii..ntah ape2 je. Dah dah. Meh kite buat-buat buat kerja.