Friday, November 17, 2006 0 Comments A+ a-

I just received an email from Jaja, memberitahu aku bahawa Cikgu Safiah dah meninggal dunia. 2 months ago, masa Nisfu Syaaban, disebabkan oleh cancer usus.

It's just so sad! I wanted to visit her, since a few years back! I went by the school but nobody was there. Dah lama sangat aku tak jumpa dia. Dia cikgu aku yg last kat skolah arab dulu. Aku sayang cikgu2 skolah arab aku, esp Cikgu Safiah & her sister, Cikgu Zaharah. Sebab dari sejak tadika aku tumpang kereta dia, dia amik berat pasal aku semua...

* Aaawwww..!!! *

Sedihnya aku tak dapat jumpa dia for the final time. Aku cuma sempat bertanya kat Cikgu Zaharah aje tentang kakak dia, dalam setahun dua yg lalu. Aku tau aku pun student yg jahat jugak, sbb tak geti gi melawat, sedangkan skolah aku tu cuma kat tanjung je...and Muar is so small! Perasaan membuak2 aku nak jumpa dia timbul beberapa tahun yg lalu, masa aku tau yg dia cuba nak matchmake kan aku dengan ex-classmate aku. Time tu la baru aku teringat kat dia, nak jumpa sebab rasa cam terharu pulak ada orang ingat kat aku, siap nak tolong carikkan jodoh yang baik lagi! (Yup, mamat tu one of those ustaz yg amik degree kat Mesir) Hehehehe...

Ni pulak Jaja kata Cikgu Zaharah tu pulak dah jadik cikgu besar kat sekolah tadika kat Sungai Abong. So then, what happened to our school? Ape jadik kat cikgu2 yg pernah mengajar aku satu ketika dahulu kat sekolah pondok tu?

Masa aku call Cikgu Zabedah untuk menolak offer nya kat ex-classmate aku tu, dia ade cakap kata suruh datang melawat skali sekala. Sebab cikgu2 semua dah tua2 katanya.... Tapi tak sempat aku nak melawat. I've tried...tapi tak dapat. So now, tak dapat buat ape2 kecuali sedekahkan doa & bacaan untuk roh nya.

* Sedih *