I Need To Get Out Of Here.... Fast!!

Tuesday, July 07, 2009 6 Comments A+ a-

Beberapa hari lagi nak terbang ke Bandung, time ni lah banyak dugaannya. Monday morning baru je apply leave, approved, dan tiba2 bos kecik panggil bagi keje. Katanya kena siap by Khamis. Aku tak sehebat dia, so aku perlukan waktu dan kerahan tenaga extra berbanding dia. So skang ni aku da penat dan pening.

Tapi takpe!

Ini semua latihan. Juga tanggungjawab aku kepada syarikat. Namun, yg buat aku tak suke cuma si bos kecik tu la. Aku tau dia bengang ngan aku sbb aku kire staff yg paling bodo dlm company. Tapi aku kerahkan semangat hari2 datang mengadap muke dia, sbb da mmg dok depan2, dan aku gagahi juga utk pandang dia, tegur dan senyum2 cuba utk membaikkan keadaan. Dalam hati, hanya Allah yg maha mengetahui betapa aku menyampah dan terseksa. Dah 2 tahun kat sana, aku tak heran kalau aku dilanda depression sekalipun.

Selain kerja, Si Dia tu pun saja nak buat aku tak sesabor. Masuk minggu ni je dia baik bukan main lagik ngan aku. Time aku free haritu dia buat dono jek. Skang nih aku tak cukup tanah nak cover, siap call kat YM tanya aku kat mana buat ape bla bla bla.

Dan yg paling tak best, PMS. Jerawat yg sangat besar telah menunjukkan dirinya betul2 on the tip of my nose. Oh no!!

I wish tomorrow's Friday and my work dah magically done. Jadi aku boleh cuti dan berlari-lari bersuka ria di Bandung. Tak perlu juga aku mengadap big bos no. 2 (walaupun hensem) yg lately dah semakin mesra dengan staff. At least dia dah mula senyum. Siap start perbualan dengan aku dlm lif tadi ok. Padahal sebelum ni, walau satu lif pun, pandang sebelah mata kat aku pun tidak.. apatah lagi nak senyum dan berbual2.

Kenapa eh? Sebab gaji asyik masuk lambat dan EPF dari January 2009 haritu tak masuk2 lagi ke?

Hmmmm.....

6 comments

Write comments
pizli.mw
AUTHOR
3:46 PM delete

EPF tu jaga2 Jihan...

Reply
avatar
nazri
AUTHOR
4:56 PM delete

sumpit j bos ko tu..haha..

Reply
avatar
5:27 PM delete

bandung?! wow~ ikottt!! hehe..

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
11:52 PM delete

pizli : tula... rugi gila menghambakan diri tapi takde epf

nazri : hahaha.. nnt aku cuba. tp kena make sure sesaat pastu aku dah tak keje kat co tu lagi

arianna : jomm!! =D

Reply
avatar
nazrulshoppe
AUTHOR
8:28 PM delete

nak ikut tapi ko banje sume bleh tak ? :P

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
10:09 AM delete

ahahaha... suke2 jekkk.... kalo laaa aku nih banyak duit! =P

Reply
avatar