Lagi Berita Kematian

Thursday, July 02, 2009 3 Comments A+ a-

Pagi tadi jiran aku kat Muar, Cikgu Sidek meninggal dunia kat IJN, KL. Mummy called, dan Nur msg masa aku tgh tidur pagi tadi. Terkejut aku, tapi masih boleh sambung tidur. Mungkin sebab hujan dan sejuk. (Siap mimpi bermandi manda dengan keluarga dalam parit yg sangat bersih dan jernih air nya, pastu air dia sejuk macam ice)

Pada aku, Cikgu Sidek tu jiran yg paling aku rapat dengan. Eh, bukan la dengan arwah, tapi dengan anak2nye. Sebab anak2 dia sumer pompuan. Kak Ana, Kak Ani, Kak Aya, Kak Lin & Kak Nurul. Every year raya memang pegi rumah dia. At least masa aku kecik la, sampai dah darjah besar sket, dah stop. Now cucu2 arwah pulak yg akan datang. Rumah kiteorg mmg dekat jek. Betul berdepan. Dan jalanraya yg memisahkan rumah kiteorg tu kecik je, muat2 2 kereta.

Tadi Mummy called lagi, citer pasal tolong2 kat rumah arwah sebelum jenazahnya dibawa pulang dari KL. Tiba2 aku terbayang arwah yg dalam kapan. Macam mana agaknya rasa mati. Aduh, gerun sungguh. Sampai nak menangis rasa ketakutan.

Sekali lagi aku doakan semoga roh nya, dan semua umat Islam yg telah meninggal dunia, dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Al-Fatihah.

3 comments

Write comments
nazri
AUTHOR
7:57 PM delete

alfatihah u beliau..takziah..

Reply
avatar