Berbuka di Wong Solo, Ampang

Thursday, August 27, 2009 4 Comments A+ a-

Untuk pertama kali nya, semalam saya berbuka puasa dia restoran Ayam Bakar Wong Solo di Ampang, berdekatan dengan rumah.

Kasihan kan? Walaupun dekat namun saya tidak pernah ke sana. Bukan apa, takut tak cukup duit. Hehe. Semalam berbuka dengan Dahlia & rakan sepejabatnya, Sharifah.

Mereka order Ayam Penyet dan saya order Sapi Bakar a.k.a Daging.

Set Sapi Bakar - Daging, tahu bakar, tempe goreng & sambal terong

Pengalaman kali pertama mengunyah daging di dalam mulut, terasa sungguh nikmat! Dagingnya lembut, masih panas dan ada rasa rempah yg enak sekali attach to it. Memang boleh buat orang mengidam! Which I think I already am, now.

Set Ayam Penyet - Ayam, tahu bakar, tempe goreng, sambal terong & extra sambal (RM3)

Ayam penyet nampak lazat, bersama sambal cili yg sangat pedas dan menggiurkan. I didn't rasa the ayam, tapi now dah terliur teringatkan Ayam Penyet yg sedap giler babas kat Restoran Kampung Daun @ Bandung. =P~

Minuman kami

Saya dan Dahlia adalah manusia yg tamak. Kami order 2 jenis minuman each - Jus Alpokat & Jus Mangga. Kalau jus2 tersebut tidak dibuat terlalu awal, pasti rasanya lebih sedap. Tapi kasihan juga kepada yg membuat air. Pelanggan ramai yg perlu di layan. Begitu juga dengan tukang masak. Ayam penyet telah sejuk, tapi mujur daging masih panas.

Ayam penyet kena attack dengan Sharifah

Sejuk2 pun ayam tu, still makan habis sampai ke tulang. Licin terus pinggan masing2. Contoh pinggn licin ditunjukkan dibawah:

Sangat licin pinggan saya sebab daging SANGAT sedap.

Total bill was around RM60++. I didn't see 'coz the girls paid first. Bahagian saya cuma RM22.50 untuk makanan & minuman - minuman. So kire ok lah, cheaper than Nasi Padang @ Sari Ratu or Natrabu. Tapi ni bukan masakan Padang, penyet asal Surabaya kan?

Apa pun, conclusion is.. SEDAP GILER.

4 comments

Write comments
pizli.mw
AUTHOR
11:22 AM delete

nampak menarik gila sampai aku terus lapar

Reply
avatar
spermakurangjalang
AUTHOR
12:36 PM delete

SEDAPNYERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reply
avatar
nazrulshoppe
AUTHOR
8:43 PM delete

rege all menus rm60 .tats y semua yg atas pinggan tu licin..haha

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
11:42 PM delete

haha.. tapi mmg sedap giler weii..

Reply
avatar