Bersabarlah Sayang

Friday, August 07, 2009 5 Comments A+ a-

Satu ketika dahulu dalam mimpi-mimpiku, aku bayangkan harini adalah hari yg paling bahagia dalam hidup aku. Apakan daya, turns out that harini adalah hari yg paling sedih sepanjang tahun ni. Namun terpaksa aku harungi jua...

Walau jiwa raga seperti dihiris dan dicincang lumat seakan-akan Ramly's Minced Meat. Walau air mata dah jatuh macam air terjun kat Ulu Yam. Walau hati dah remuk macam kereta tak pakai yg tersadai kat kedai potong.

Aku sangat down saat ni. Tapi aku tahu, cahaya di hujung terowong tu dah mula menampakkan dirinya, walaupun samar2 saja. Lebih kurang 0.5% opacity nye.

Semua yg terjadi ada hikmahnya. Aku bersyukur dengan keputusan yg diterima. Aku mesti lebih banyak bersabar dalam menghadapi hari-hari yg mendatang.

I HAVE to say this out loud, perlu bagi diri aku semangat. Kalau tak, you'll see me berjalan pun mengheret, senyum tak ikhlas, blur dan tak boleh berfikir. Seperti kosong, cuma ada badan dan lemak berlebihan je.

Be strong, Scabbers. You'll get through this. Semua yg berlaku pasti ada the end of it.

5 comments

Write comments
cracKing
AUTHOR
9:32 PM delete

ye, bersabarlah... tapi gua rase dia punye level of opacity bukan ler serendah 0.5%, sebab the chances are there dud. ape kate lu increasekan jadik 50%?

Reply
avatar
spermajalang
AUTHOR
10:36 PM delete

jgn sedih2 beb... setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya. sabar adalah kunci paling besar dlm kehidupan... ;)

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
11:06 PM delete

cracking : insyaAllah ada peluang :|
tapi 50% tu banyak sgt, i wouldnt say that much lah.

sperm : nasihat dari Bangkok. wow. terharu saye. =P

Reply
avatar
nazrulshoppe
AUTHOR
12:44 AM delete

sabo .. esok2 p vacation lagi pasti ko riang

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
10:01 AM delete

ahahaha.. no more vacation for me la encik. not until november. ;)

Reply
avatar