Resdung

Friday, August 21, 2009 4 Comments A+ a-

Mbak yg tolong flush out lendir from the nose last Saturday kata, at least for 3 days sejak treatment haritu kena jaga makan. Berpantang. No telor, no ayam, seafood, iced drinks, ice cream, belacan and such lah. And aku telah melakukan sebaik mungkin. Walaupun maybe ada gak la telor sbb dalam lauk da mmg masukkan kan? Dan ice tu kalo pi fast food mmg aku terpaksa. =P

And now it's been a week and I feel better. Oh, I drink a whole lot of air masak juga ok. Muka dan hidung dah kurang gatal. Terasa ringan sikit la in the head.

Setelah banyak membaca, aku dapati petua masukkan-air-dalam-hidung-dan-hembus everytime sampai ke satu2 destinasi, is the best. Dan, aku juga masih mengamalkan pantang. Terasa macam orang tua sbb minum teh-o panas. Ngga keren dong!

Aku bercita-cita untuk meneruskan kawalan makanan ni. Cuma takut Makton or Yati or sapa2 yg masak kat Muar tu kecik hati sbb aku tak makan masakan diaorg. Hmmmm... Sikit2 buat jamah ok la kot. Susah beb nak control. Udang and seafood I don't mind. Telor, ayam dgn ice cream tu! Gilaaa.....

Maka sekarang ni aku ada obsesi kat masakan Hokkien / Chinese style. Nasi putih & fish. Sometimes sweet sour, sometimes lemon, garlic-whatever... dan macam2 lagi lah. Steamed fish pun buat aku terliur skang nih.

Oh lapar! Dan wish me luck for my pantang.

4 comments

Write comments
nazri
AUTHOR
6:24 PM delete

mcm org baru pas branak pantang2 ni..haha..

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
9:35 AM delete

hahaha.. nasib baik tak sampai ke tahap tu.. =P

Reply
avatar
Digitalite
AUTHOR
9:01 AM delete

ingat Jihan. everytime nak makan kena pikir - is it worth it?

eh tapi in my case, bila aku tanya soklan tuh pada diri, the answer is always a straight "YES" haha X-D

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
11:32 AM delete

what on earth yg not worth eating?! tolak tepi everything swine-related la. aku pun cam ko, i always answer yes to food. haha.

Reply
avatar