Why I'm Fat

Tuesday, March 17, 2009 7 Comments A+ a-

A doctor, kat The Breakfast Show kata, if you hang out with a person who likes to eat, the chance of you gaining weight is very high.

No wonder la Dahlia makin tembam satu ketika dulu. Sebab dia hang out dengan aku. And no wonder la aku makin gemok, because I hang out with my self way too much. Who else would I hang out with anyway?

Kat ofis aku sorang2. Breakfast, lunch, dinner... semuanya sorang2. After office hours, mana ada kawan beb? Weekends, I prefer lazing around at home. If I do go out, I go out alone too. Tula. Mana taknye makin gemok. When I am with myself, I eat.

I used to have Zul to run to, but since Mummy tak kasi aku hang out with him dah... dia pun cam merajuk jek ngan aku.. takde la nak jumpa. Tapi kalo jumpa pun, main agenda kalo tak wayang, mesti makan. Duh~

Kenapa aku tak mention Dahlia? Hahaha.. lawak. Dia tu lagi la bz tak terhingga sampai agak malas aku untuk meng-contact. Nama je duduk depan rumah, aku lagi selalu jumpa kawan yg kat Shah Alam dari jiran sendiri.

Kalo aku dapat keje kat Muar, lagi la gemok. Semua orang suke makan! Hahahaha... Tapi wat cemana, Makton masak sedapppppppp. Ahaks~

7 comments

Write comments
pizli.mw
AUTHOR
2:38 PM delete

hah ikut sangatla cakap doktor tu...

Reply
avatar
Digitalite
AUTHOR
2:52 PM delete

Aku ada baca, ko akan ukur size badan ko relatif dengan the people you hang out with. Kira betul la lebih kurang macam doktor tuh cakap. Kiranya kalo kawan2 ko gemuk, ko tak kisah jadik gemuk, adik beradik, and so on. Tapi tak salah aku kawan2 lebih influential dari adik beradik. Second officemate. Third baru family member.

Tapi apa kat ko develop this thinking - semua makanan sama je. matlamatnya kenyang. Sedap tak penting. So ko start la makan menda2 yg lebih sihat contohnya roti je. Oh, lagi satu buat pemikiran - makan sikit je cukup. Kang lapar makan lagi.

Aku cakap macam cerita success story je kan? Padahal tak success sangat pun. Tapi aku semangat cerita dengan orang yang ada kesedaran pasal berat badan.

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
4:58 PM delete

pizli : doktor lagi pandai dari aku maaa...

hafezh : aku rasa depends on sape yg kau lebih kerap hang out with kot. biasanya kawan daripada family sendiri. hahah..pepandai aku jek.

anyway, aku mmg penah try set dlm pala aku yg makanan sumer sama dan aku makan sikit, just utk cover rasa lapar. tapi susah la nak bertahan.. esp time pms, mmg kalah la selalunye..

eh kau bukan success story ke? aku tgk ok jek.. bleh jadi personal trainer aku tak? haha

Reply
avatar
Digitalite
AUTHOR
10:52 PM delete

Scab: Mmmm tuh la bezanya laki dengan pompuan kot. Kengkawan opis aku yg pompuan pun kata macam tuh. Lelaki lagi senang loss weight. Maybe sebab kitaorang takde pms.

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
10:00 AM delete

tula.. tp ko telah memberi semangat kat aku utk cuba. cewah.. for today anyway. esok tatau la semangat aku cemana. :D

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8:34 AM delete

maybe betul gak kot.. dulu ada satu masa aku tembam sbb keje mkn jek.. sbb member2 aku suka makan.. tapi la aku rasa berjaya la sikit kawal mkn ni.. apa yg aku try praktik skarang dlm seminggu.. ada satu hari je aku akan makan sepuas2nya.. 6 hari yg lain aku just mkn roti+oat+tuna+sayur+buah2an. pastu bykkan minum air kosong. okay je kot rasa. la ni pun dah hampir 2 minggu tak makan nasi.. pastu kalau dlm mana2 hari tu aku termakan lebih dr sepatutnya.. do abit of detox la.. so far rasa okay la.. now jaga mkn bukan sebab ngada2 but keperluan kesihatan setelah umur semakin meningkat.. ahaksss

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
9:57 AM delete

Kau tembam dulu masa kawan ngan aku & dahlia ek? hahaha...
Cayalah beb. kau jadik aku nye personal dietitian lah ok...

Reply
avatar