Places of Interest

Friday, March 27, 2009 2 Comments A+ a-

Dalam hati teringin nak pegi:

1. Yogyakarta. Nak tengok diaorg buat batik, and most importantly nak ade kan batik-shopping-spree. Kalo dapat pi concert macam dalam TV diaorg tuh, lagi best. Tapi tak masuk dlm mosh pit, of course.

2. Kota Kinabalu. Nak panjat Gunung Kinabalu. If aku naik Mt. Bromo kat Surabaya, kenapa gunung kat negara sendiri takmau naik plak? Plus nak tengok Rafflesia secara live. Kene exercise la sebelum pegi, but that's besides the point. Haha.

3. Brunei. Nak tengok diaorg buat songket, dan nak membeli songket. Sama macam Yogya lah. Aku mmg obses dgn 2 mende nih - batik & songket. And ties (yg abg pejabat pakai gi keje). Don't know why. Tapi tak pernah own any, just that aku suke sangat tengok design nye yg cantik2.

4. UK. Nak visit Uncle Tony. Dengan Mak Leha la skali. Tapi aku rasa destinasi ni mmg susah la nak sampai. Unless tiba2 ada orang kaya datang sedekah RM5k kat aku.

5. Beijing. Nak jejakkan kaki kat Great Wall of China dan nak tengok National Center for the Performing Arts (NCPA), next to the National Stadium. It was one of the feature building in National Geographic Channel's Megastructures, which is one of my fav shows. Haha.

Of course, kesemua ni memerlukan perbelanjaan yang banyak dan mencabar diri aku untuk mengumpul duit. And no, Mummy, I'm not saving my money untuk kawen. I'm sorry but I'm more interested in travelling.

Ini semua cita-cita sampingan. Yang utama ialah menunaikan Haji. Cita-cita semua umat Islam. InsyaAllah satu hari nanti...

2 comments

Write comments
pizli.mw
AUTHOR
3:31 PM delete

pergi2 tu ajakla aku.. dan tanggung segala perbelanjaan..

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
4:05 PM delete

dude. who are u again?? :P

Reply
avatar