2 Tahun Telah Berlalu..

Wednesday, April 29, 2009 3 Comments A+ a-

Tahniah kepada diri sendiri kerana dah full 2 years working for The Company. Sekarang my annual leave dah +1, effective immediately. Tapi bukan jadi 23, cuma jadik 15 je. Syukurlah, daripada Cousin Nur's friend punya company, management staff pun AL cuma 8 hari. Gila.

Incentive berbentuk duit? Tidak perlulah saya letakkan harapan walau 0.1% pun. Malah, gaji pun belum masuk lagi. Kering seakan padang pasir di Gurun Sahara.

Pengiraan tax pun telah berubah. Tahniah juga kepada diri sendiri sebab dah kena bayar. Banyak (dalam konteks orang gaji kecik macam aku nih), dan terpaksa pinjam duit Mummy. Yelah, gaji tak masuk lagi kan?

Nampaknya bank juga akan charge extra lah sebab bayar hutang lambat. Dah kena kuar duit lebih lagi tu. Cuti ke Kuantan pun nak guna duit gak ni. Eh yela, Annual Leave pun diperlukan jugak disini. * read : being sarcastic tahap dewa *

Tapi! Jangan ingat aku tak bersyukur. At least I still have a job. Dan family yg very supportive tatkala aku memerlukan. Cewah.



Video untuk hiburan. Both my uncles, yg hidup dan yg telah pergi, suka this guy. Pakcik2 yg mendidik aku dengar lagu rock.

3 comments

Write comments
nazri
AUTHOR
11:01 AM delete

huhu..
keje2 gaji x masuk..
bleh bikin panas hati woo..

Reply
avatar
pizli.mw
AUTHOR
4:06 PM delete

nnt aku bukak company baru kau tukar kerja.. skrg nak kerja pun aku boleh offer.. tapi skrg kerja malam di bukit bintang.. so tunggu company yang best2 sikit aku bukak nanti..

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
4:35 PM delete

nazri : da tanya, dia kata masuk ujung bulan. nasib baik. kalo tengah bulan depan, mati lah aku.

pizli : "kerja malam di bukit bintang"?? hahahahaha... ok, aku tunggu! =D

Reply
avatar