Of NOT being a racist

Thursday, March 11, 2010 4 Comments A+ a-

Why must racism exist? Tak boleh ke kita hidup aman damai tanpa kira warna, bangsa, agama and any sort of difference?

I love the Petronas ad a few years back - Tan Hong Ming & Umi Tazrina. The two kids yg suka each other tu. Sooooooo adorable! Especially Tan Hong Ming. Comel gile.



Masa kecik, memang kita color blind. But as we grow older, dunia yg makin corrupted ni meng-corrupt kan minda kita. Banyak sangat perasaan marah, benci & tak boleh terima kepada something that is different from us. Pada aku la, sebab tu lah ramai sangat yg ala2 racist sekarang ni.

Kadang2 kalau aku geram & tensen, aku pun jadi bias jugak. But most of the time, no la. Pada aku takde apa issue yg race-related. Kalau dia buat kerja bagus, dia patut naik pangkat. Kalau dia cute, I'd go out with him/her (haha). To me, semuanya depends on the individual. Takde kaitan langsung dengan bangsa.

Mr. Ho tu sangat lah bias orangnya. Slalu jugak dia cakap dengan aku Melayu camtu, camni.. Aku dengar, bagi komen sikit dan biarkan je. Aku taknak la sampai begaduh kan? Altho skang ni pun mcm begaduh, tp pasal lain.. tak kene mengena dgn this issue. Dulu dia cakap "maybe" kat soalan aku, "So you like only Malaysian Chinese?". Lepastu dia sengih2. Hmmmm.. takpe2... Bias lah kau... kang terkena kau suke kat Melayu plak, padan muke.

Read : Cepatla suke kat aku!

Tu jek point aku sebenarnye. Tapi... aku masih benciiiiiiiiiiii kat dia. =P

4 comments

Write comments
pizli.mw
AUTHOR
5:31 PM delete

kau try la cari tan hong ming kau...

Reply
avatar
spermajalang
AUTHOR
11:47 PM delete

siap ada caption kecik tu yang tak tahan tuh... :))
tapi apapun aku mmg setuju ngan ko.. buruk jahat seseorang adalah sebab seseorang itu.. bukan bangsa seseorang itu.. baper banyak da seseorang.. hahahaa

Reply
avatar
scabbers
AUTHOR
12:17 PM delete

ahaks...

thank u for understanding! =D

Reply
avatar