Thursday, May 04, 2006 0 Comments A+ a-

1. A few weeks ago, I read a post from Guzz entitled "Err.... Sorry for the confusion lady.... ".
2. This morning Mummy said she likes my blouse coz it's big, and I told her I look like a pregnant lady.

.... and the story begins at Masjid Jamek this morning around 8.00am ....

As usual, aku sumbat kedua2 telinga aku dengan earphone untuk mendengar lagu. Putra LRT sampai, aku pun masuk la. Aku orang yg last, so aku berdiri dekat2 dengan pintu tapi dapat memegang tiang kat tempat orang duduk tu.

3. Ekspresi muka aku agak sedih, down, penat... cenggitu la kot. (Sape2 yg pernah tgk gambar "pregnant" aku kat Desaru tu tau la...)
4. Memandangkan baju dalam aku tertinggal kat Muar, dan baju ni plak agak luas pembukaan lehernya, maka baju aku tertarik la ke belekang dan pada bahagian depan macam tergantung la gituh.

Dapat bayangkan tak? Kalau dapat ok la. Bagus. Hehehehe...

Berbalik kepada cerita.....
Tiba2 tangan aku dicuit oleh orang. Aku ingat Prisha, officemate yg kadang2 aku terjumpa dalam LRT. Aku toleh dan melihat seorang gadis Cina dah halfway nak berdiri, offer aku duduk.

Ok, you can start laughing now.

Tak syak lagi dia ingat aku pregnant! Dia tunjuk aku seat dia, suruh aku duduk. Aku yg nak terbahak2 gelak kat situ declined with a smile. Pastu dia buat muka terkejut beruk pasal aku taknak duduk. She insisted, but I kept declinig. So in the end dia duduk lah balik. Orang2 yg lain kat sebelah2 aku...kat depan dia (seorang mamat agak hensem) dah ready nak bergerak. Tapi muka diaorg pun cam pelik...sumer pandang2 aku dengan confuse.

Adakah aku malu?
Hmmmm...takde la sangat. Kalo aku malu, aku bleh rasa muka aku panas dan menjadi merah. Tapi aku tak rasa pun tadi. Cuma aku rasa SANGAT LUCU dan membuatkan aku tersenyum menahan gelak sepanjang perjalanan aku ke ofis.

Hahahahahahahhahaha....

Masuk je ofis, I laughed out loud! Serious punya gelak sampai my collegues pelik. Then I told them the story. Kehkehkeh. One friend said "Memang la, tengok la u punya rambut macam mana.."

Oh, so then it struck me that aku buat sanggul la rambut aku. Kire cam kalo korang pegi hospital tengok orang yg tengah sakit nak beranak... ha... cenggitu lah rupa aku.

So, this incident has got to be THE joke of the month, and I hope you enjoy lauging at my story.

The End.