Thursday, May 18, 2006 0 Comments A+ a-

Pagi-pagi hari dah hujan kan harinih? Sejuk air-cod kat ofis + sejuk hujan. Syiok. Kalau kat ofis ada tilam dan bantal empuk, serta comforter... maka haruslah aku menyembunyikan diri aku dibawah comforter itu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kalau aku ni magic, aku akan zap-zap kan coding aku supaya semuanya siap dengan segera! Tanpa perlu aku fikir cemana nak susun layout nye, tanpa perlu aku kerah kepala otak, fikir ape variable, parameter and all those perkataan yg-aku-takde-idea-what-it-means-pun.

Tapi tiap kali aku menuding jari atau pensel aku dengan harapan terkeluarlah sparks ala2 Cinderella nye fairy godmother yg menyanyi "Bibbidi-bobbidi-boo" tu....tiada apa yg berlaku.

Dan kalau jugak lah ada software yg faham bahasa manusia biasa. Maka sejurus selepas kite record kan suara kite, memberi specifications tentang program yg kite nak develop itu, terbentuklah program kite yg sudah siap semuanya, hanya menunggu masa untuk dipakai oleh client... Akan aku cium software tersebut, dan menyayangi nye sepenuh hati. Mungkin juga aku akan bercinta dengan software tersebut.

Oh, nampaknya makin lama aku menulis, makin nampak tanda-tanda yg aku nih biol.