Wednesday, June 14, 2006 0 Comments A+ a-

Assignments, Quizzes, Forums and Finals: Cemana Nak Manage Time Dalam Kehidupan Seharian.

Amacam? Cam title of a reseach paper tak? Huhuhuhu... nanti aku nak present kat IT & C nye symposium lah.

Biler sampai time nak kena submit assignment jek, ketegangan kepala otak tu mmg akan terasa. Hari2 akan berlalu tanpa kau dapat membezakan antara siang dan malam kerana kau akan berjaga sepanjang masa, selagi paper tu tak complete. Dan pada waktu itu lah kau akan merungut "apesal la aku tak pasang internet kat rumah" dan seterusnya membuat budget bulanan kalau kau nak pasang internet.

Forum pun nak kena participate sebab dia akan ambil kira sebagai carry mark kite. Tapi kau tak dapat nak post apa2 jika module pun kau tak baca, dalam kelas pun kau asyik berangan-tak-paham-satu-hapah-pun-yg-cikgu-ajar, assignment pun kau buat last minute. The only thing yg kau boleh post is "Thank You for the shared information".

Kuiz dan final? Toksah citer la. Memang menyuruh kau membenamkan kepala dalam buku, sepanjang malam dan weekends. Tapi biler lepas kau sit for the quiz and exam, menyesal sebab tak habis baca, tak concentrate masa baca, atau "aku ada terbaca tadi dalam module, tapi tak ingat la!".

Aku baru je menulis tentang situasi yg dihadapi oleh aku dan rakan2 lain yg bekerja sambil belajar. Tapi kepala aku dah rasa berat dan mata aku dah berpinar tgk monitor nih.

Heh. Nasib baik dah lunchtime. Mari kita berehat.