Thursday, June 29, 2006 0 Comments A+ a-

Demam nak shopping kasut dah habis. Rasa cam nak beli kemeja pulak. Tapi takleh. Hujung bulan depan roadtax mati. Insurance nak kena bayar lagi. Bulan 8 pulak nak register semester baru. Semuanya bergantung pada payslip bulan 7. Tapi payslip bulan 7 memerlukan pertolongan dari ibu.

* Anak taktau malu! Dah ada gaji sendiri tapi still ditanggung Mak! *

Tahun ni aku estimate major payment aku untuk bulan 7/8 dalam RM3k. Tak termasuk monthly pass lrt, tol & minyak balik kampung, hutang MARA, duit belanja, bayar cuci keta, api & air dan jugak duit pantry. Walaupun duit pantry cuma RM10, tapi berkira jugaklah. Tau2 je la pasal ape. Malas nak cakap.

Menimbulkan KEMARAHAN.

Sperm kata nak kidnap aku. Dengan harapan ada orang nak beli dan kasi dia duit lah. Tapi maybe aku yg patut kidnap dan jual dia. Mana2 je kiteorg pegi, orang sentiasa akan memandang ke arah dia, instead of aku dan Dahlia. Hmmm.. boleh tambah duit cenggini. Esok aku kidnap dia la. Untuk weekend.

Berbalik pada cerita. Gaji aku baru je berapa. Belum tengok orang lain yg gaji 5-6 ribu. Mesti perbelanjaan diaorg sampai RM8k. Biasala, lagi tinggi gaji, lagi banyak hutang. Tak faham betul aku dengan konsep tu.

Oh dan aku sangat sakit hati. Aku nak tengok bola. Tapi siaran TV biasa yang free tu tak tunjuk semua. Bengang. Nak pasang ASTRO takde duit. Kalau ada pun bukan aku tengok. Kalau aku tengok, jawabnye tak balik kampung lah aku. Bak kata pepatah lecturer aku, Encik Nazul:

"Gua BENGKEK!!"