Tuesday, July 11, 2006 0 Comments A+ a-

Note : Aku dah banyak kali tulis ape yg aku tulis kat bawah ni. Takyah la korang buang masa membaca. I treat this blog macam journal aku. So ni semua adalah catatan untuk diri aku sendiri di masa hadapan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

When Mummy gave me that green light to get married, semuanya cam... berubah.

Suruh aku mengurat lah, suruh aku pakai cantik2 macam pompuan, suruh kemas rumah, belajar masak, suruh aku berjimat, simpankan aku duit, buy me girly stuff.... Eeeeeiii..!!!

Balik Muar haritu aku temankan Az jumpa boipren, Makton lak kata "Asyik temankan orang je? Sendiri punya biler nak ada?". Dan Mummy plak kata "Takyah la temankan orang, nanti diaorg berdua, Jhn pulak nanti kena jalan sorang2".

Yup, aku sedia maklum semua tu. Aku dah banyak kali temankan orang dating and ended up alone. Tapi nak wat cemana, aku pun memang hidup sorang2. Aku lebih senang sorang. Weekends pun aku gi shopping sorang, makan sorang, tgk wayang sorang... I like doing things on my own, dimana I don't have to deal with orang lain punya perangai dan kehendak. Tapi of course aku pun ada perasaan jugak. Aku pun rasa sedih gak kadang2 sbb aku kena tinggal sorang while others are having fun...kan?

Eh. Ter emo plak. Sorry. Ekekekeke....

Memandangkan Az telah dikenalkan kepada boiprennya itu oleh seseorang, aku tanya la Mummy kalau2 ada yg Mummy nak kenalkan kat aku. Malang skali jawapan Mummy, "Jhn carik la sendiri kat KL sana...kan ramai orang. Kat Muar ni mana ada sape2." Masalahnya orang kat KL ni semua takleh dipercayai. Dan aku rasa Mummy taknak kasi aku dengan orang yg keje kat Muar pasal diaorg punya range of gaji tu agak kurang kot... Yela, lelaki yg lingkungan umur aku semuanya either belum stabil atau kerja biasa. Yang kaya ada, tapi umurnya agak jauh dgn aku la kot. Aku bukan memilih, tapi Mummy yg memilih. Ekekeke.. suke2 hati aku jek. Tapi betul la. Aku takde hal nye dia keje ape sekalipun. Janji dia baik, dia hormat orang tua, dia pun suke gak kat aku.. dah la. End of story. Aku lagi suka kalau aku balik idup kat Muar. Takde LRT. Ada banyak pokok2. Udara best. Relax.

Then timbul pulak issue duit. Suruh berjimat dan simpan duit. InsyaAllah..bukannya aku tak plan pun. Mummy kata aku kena support diri aku sendiri nanti. Pasal Mummy dah pencen, so duit tu satu hari nanti akan habis jugak la kan. Lepastu aku dah tak boleh harapkan sape2 selain diri aku sendiri. Dan Mummy pun akan harapkan aku jugak. Makton pun sama. Tapi aku rasa la, kalau Mummy & Makton tak sponsor aku walau 1 sen pun, selagi aku dok KL & belum habis belajar nih... mmg gaji aku tu cukup2 je tiap2 bulan. Itupun kalau aku tolak dinner, tolak duit minyak untuk jalan2, tolak duit tol & minyak utk balik Muar 2kali dalam 1 bulan, tolak shopping, tolak duit registration 3 kali setahun tu. Kalau include semua tu skali, confirm tak cukup. Jadi cemana aku nak jimat?

RM10 je dah bagi kat ofis tetiap bulan, tapi pastu diguna untuk buat ape pun aku tatau.

Pagi tadi Mummy kata suruh aku jaga penampilan aku la...semua2 dalam topic tu la. "Orang pompuan kan kena cantik". Aku kan sangat selekeh, mana tak nya Mummy cakap camtu. Dan Mummy pun memang dah cukup menyampah tgk aku asyik pakai dark-colored outfits. Aku bawak balik baju kaler itam & dark brown haritu siap kena marah. Walaupun Mummy kata cantik, tapi kena marah sbb tak beli bright color. Merah ke, ijau ke... Ahahahahha. Lawak. Aku pakai semua kaler (kecuali kuning & oren) dengan syarat, ia gelap. Merah gelap. Hijau gelap. Kalau terang, aku pakai skali pastu aku simpan dalam almari sampai aku lupa. Dulu siap kena paksa beli shirt kaler pink. Oleh sebab aku memberontak, aku pun pegi beli satu2nya pink yg aku bekenan - kat Marks & Spencer dan budget nye sangat over dari apa yg Mummy kasi. Biler balik Muo Mummy tanya harga, aku cakap "Ala, ada la sket2". Heh. Jawapan typical aku kalau nak kaver harga asal. Huhuhuhuhu. Aku pakai la t-shirt tu sampai skang, tapi dah jarang la.

Kaler pun memainkan peranan penting pada Mummy. Kalau aku pakai kaler gelap, nanti takde orang nak notice aku kot. Lagipun Mummy kata orang muda kena pakai kaler terang. Errrkk!! Macam spot light!!! Terang!!! Tolong!!! Aku takleh terima. Itupun nasib baju kurung aku yg terang2 tu aku pakai gak. Tapi biler berjalan aku akan tuunduk je pasal segan orang semua mesti nampak aku. Terang nooo. Tapi kan, nasib baik Mummy tak suruh aku gi mandi bunga kan? Hahahhaha.. muda lagi ler. Mandi bunga ape jadahnye?! Kalau orang taknak tu, taknak aje la...toksah la nak tambah2 seri lagi. If it's you, it's you.

Heh. Susah tol jadi anak tunggal beb.