Monday, February 09, 2004 0 Comments A+ a-

The trip back home on Friday evening was such a bummer. The bus was actually empty but then came in beribu2 orang Nepal. Haiyoooo!!! And one sat beside me. Sesungguhnye aku telah menaiki bas rombongan orang2 Nepal balik kampung. Sungguhlah mereka ini jakun sbb bising yg teramat sangat.

Hello!!! Mana ade org menjerit dari belakang ke depan dalam bas express???

I was so damn mad I closed my eyes from start till end. And I didn't sleep. Aku rasa cam nak terajang aje sekor2. After this sebelum naik bas kena check with brader yg jual tiket. Kalau ade org Nepal, Indon or Bangla dalam bas tu dengan amaun yg banyak...takkan aku naik bersama mereka lagi. Bukannye aku menyampah giler ngan diaorg, tapi aksi2 jakun yg amat yg telah aku saksikan tempoh hari amat menyakiti hati aku. Nak tido pun tak aman! Saiko!

Balik rumah dapat aku merehatkan diri. And the best thing is, my auntie's family pegi JB, no uncles came home and my other uncle's family singgah tapi tak lama. So there were nobody at home except for my Mummy, MT and me. The original member of the house. And I get to sleep with my Mummy!! No niece, no nephew to take over my place, ok! I am the princess of the house. Hehehehe.

At first Mummy said my niece and nephew are gonna stay another week or so. I was like, damn!!! Again??? Not that I don't like it, but it had been months since I last found peace at home. Tapi sib baik la they came back yesterday evening, when I was already off to KL once again. *sigh*

And satu hal lagi masa aku balik tuh Mummy told me ade one part of the daging korban left in the car trunk. Dah 4 hari tinggal dalam tu. Semua org tak sedar, until that Friday, Mummy smelled something really, really rotten in the car. Kat sekolah before balik Mummy check and found mountains of maggots dalam trunk. Haiyoh!!! Mummy drove home as fast as she could and had my 3 cousins to was everything off. But the smell was so horrible Mummy had to send the car to the carwash (murid dia punya). Budak tu citer dia bukak seat dalam kereta...rupanya banyak lagi ulat!!! Pehhhh... Aku yg tak menyaksikan nih pun geli geleman mendengo citer. Hehehehehe... Jadik skang nih Mummy's car takde seat belakang and semua benda dalam kereta from truck up to the driver's seat..dalam keadaan huru hara. I came home and there was still this odd smell coming from inside the car. Mak aih...buruk sgt ke keadaan nye? The next morning aku tgk dalam parit, banyak giler ulat yg dah mati. Huhuhuhuh~ and until now Mummy rasa geli + takut nak naik kereta tuh. Hehehehe...sian Mak.